سنگ آهن و ذغال سنگ

ال سی طرح جدید زغالسنگ طبس باز می شود

هماهنگی تیم اقتصادی دولت، روابط با چین را تقویت می کند

هماهنگی تیم اقتصادی دولت، روابط با چین را تقویت می کند
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در دولت دوم دکتر روحانی،‌ هماهنگی بیشتر تیم اقتصادی سبب گسترش روابط اقتصادی ایران با چین می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز مهدی کرباسیان در دیدار با معاون کل صندوق ضمانت بیمه اعتباری و صادراتی چین (ساینوشور) تصریح کرد: با توجه به تفاهمی که بین وزرای جدید پیشنهادی اقتصاد و صنعت معدن و تجارت و همچنین رییس بانک مرکزی ایران برای توسعه روابط با کشورها از جمله چین دارند،‌ در 4 سال آتی شاهد ارتباط عمیق تری بین دستگاه های اقتصادی ایران و چین خواهیم شد.
وی تصریح کرد: در دور اول دولت آقای روحانی 20 میلیارد یورو از طرح های اقتصادی ایران از طرف چین فاینانس شد که 3 میلیارد یورو آن مربوط به طرح های معدن و صنایع معدنی تحت پوشش ایمیدرو بود.
انتظارات برآورده نشده
وی در عین حال یادآور شد:‌ به رغم ارتباط گسترده و اراده قوی دولت های دو کشور در بسط روابط اقتصادی، متاسفانه فعالیت های ساینوشور برای حمایت از پروژه های جدید در ایران، انتظارات را برآورده نکرده است.
کرباسیان ادامه داد: در 3 سال گذشته شرکت های چینی مذاکرات متعددی با طرف های ایران در بخش های آلومینیوم، آلومینا، مس، فولاد و ... داشته اند و قول هایی مبنی بر سرمایه گذاری مستقیم و مشترک داده اند در حالی که به صورت واقعی اقدامی صورت نگرفته است.
وی به مشکلات مربوط تغییر سریع قوانین بانکی چین که اخیرا انجام شده اشاره و تاکید کرد:‌ شرکتی همچون ان اف سی چین،‌ می تواند طرح های متعددی در ایران داشته باشد و هم اینک نیز در آلومینیوم جنوب، آلومینیوم جاجرم و ایرالکو مشغول همکاری است.
ال سی جدید پروده 4 طبس
کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: طرح بلوک 3 زغالسنگ پروده 4 طبس آماده گشایش اعتبار توسط ایمیدرو است به طوری که در حال حاضر در انتظار ضمانتنامه شرکت چینی برنده مناقصه هستیم.

گو زینشوانگ (Gou Xinshuang) معاون شرکت ساینوشور نیز در این نشست با تاکید بر علاقمندی شرکت های چینی در بسط روابط اقتصادی با ایران گفت: اواخر سال گذشته توافقنامه ای برای پروژه های مشترک ایران و چین امضا شد که مورد حمایت دولت بوده است.
به گفته وی،‌ سایناشور در حال بررسی برای گسترده شدن ارتباطات اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مشترک است و سفر اینجانب به ایران در جهت دریافت آخرین ارزیابی انجام شده است.
وی به بروز برخی مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: باور داریم با توجه به روابط خوب دو کشور و همچنین همکاری دستگاه های دولتی چین و ایران،‌ تمام پروژه های دو کشور مورد حمایت قرار می گیرند.
معاون شرکت ساینوشور در پایان خواستار ارایه فهرستی از طرح های بخش معدن و صنایع معدنی ایران برای توسعه همکاری ها شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد