معدن

واگذاری پهنه‌های گسترده‌تری از معادن به سرمایه‌گذاران/ اعطای یارانه و تسهیلات صنعتی به مناطق کمتر توسعه‌یافته

واگذاری پهنه‌های گسترده‌تری از معادن به سرمایه‌گذاران/ اعطای یارانه و تسهیلات صنعتی به مناطق کمتر توسعه‌یافته
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های خود در این حوزه گفت: توسعه حوزه معدنی با شتاب و دقت بیشتر در اکتشافات مطمئن و واگذاری پهنه‌های گسترده‌تری به سرمایه‌گذاران قابل تحقق است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه کشور در حوزه صنعت و معدن کشور وجود دارد، گفت: در سند برنامه ششم توسعه 15 بند مرتبط با حوزه صنعت و معدن وجود دارد که بخشی از آن نیاز به حمایت های معنوی نیاز دارد که برنامه ای برای آن دارم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه توسعه صنایع معدنی می تواند اشتغال زایی کند، عنوان کرد: مذاکرات با کمیسیون های مختلف در خصوص توسعه حوزه معدنی صورت گرفت و قصد داریم در این حوزه شتاب و دقت به اکتشاف ذخایر مطمئن تر و واگذاری پهنه های گسترده تر به سرمایه گذاران و علاقمندان را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه حمایت از تولیدات کشاورزی و محصولات صنعتی نوپا در کشور و حمایت از توسعه صنایع و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان که می تواند ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و اشتغال آفرینی کند برنامه داشته و مذاکراتی با نمایندگان کردیم.

شریعتمداری همچنین تصریح کرد: در حوزه پشتیبانی نرخ سود اعطایی به صنعت و معدن و نرخ ارز حاصل از صادرات و یارانه و تسهیلات صنعتی برای مناطق کمتر توسعه یافته و حمایت از ایدرو و ایمیدرو را نیز در دستور کار داریم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه ماراتن زیبایی در مجلس برای برگزاری جلسات رأی اعتماد به راه افتاده، خاطرنشان کرد: در جلسات این روزها نمایندگان فرصت می کنند مطالب خود را برای تعیین مسئولیت های مختلف دولت در 18 حوزه ارزیابی صحیح کرده و رأی واقعی تری به وزرای پیشنهادی بدهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد