آلومینیوم و مس

در نیمه نخست 2017 روی داد:

تولید مس شیلی به ۱۲ سال قبل بازگشت

تولید مس شیلی به ۱۲ سال قبل بازگشت
پایگاه خبری معدن نیوز- تولید معدنی مس شیلی در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۹ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کمترین میزان از سال ۲۰۰۵کاهش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از مجله متال بولتن مجموع تولید معدنی مس شیلی از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه ژوئن به 2 میلیون و 518 هزار تن رسید که در مقایسه با تولید 2 میلیون و 770 هزارتن مس در مدت مشابه سال گذشته با 9 درصد کاهش همراه بود. همچنین این میزان تولید در نیمه نخست سال، پایین ترین میزان تولید معدنی مس در شیلی از سال 2005 است که مجموع تولید معدنی مس در آن زمان طی مدت مذکور 2 میلیون و 517 هزار تن به ثبت رسیده است.

این کاهش تولید در حالی است که در اوایل سال 2017کمیسیون مس شیلی ازپیش بینی افزایش3.4درصدی تولید معدنی مس این کشور در سال 2017 به‌دلیل افزایش تولید در معدن اسکوندیدا(Escondida)، خبر داد.

متال بولتن علت این افت تولید را چنین عنوان می کند که تولید معدنی مس این کشور با کاهش حجم تولید شرکت BHPدر معدن اسکوندیدا آغاز شد که طولانی ترین اعتصاب در طول تاریخ معدن شیلی بوده و 44 روز به طول انجامید. تولیدمعدنی مس این شرکت با 40 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،323هزار و 900 تن رسید.

کوچیلکو(Cochilco) به ترتیب از کاهش 6 و4.4 درصدی تولید معدنی مس شرکت های کودلکو (Codelco) و آنتوفاگستا(Antofagasta) در شش ماهه نخست سال 2017 خبر داد و میزان تولید این شرکت ها را طی مدت مذکور به ترتیب 851 هزار و 170 هزار و 200هزار تن اعلام کرد.

با این وجود ، تولید معدن کولاهواسی(Collahuasi) طی این مدت با 1.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 246 هزار و 900 تن افزایش یافت اما همچنان کل تولید مس شیلی با افت مواجه شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد