ورزش بنگاه ها

شروع خوب ورزش مس در لیگ دسته یک

رونماییِ مسی‌های امیدوار

رونماییِ مسی‌های امیدوار
پایگاه خبری معدن نیوز- «از انتصاب مدیرانی با تجربه و سابقه ورزشی، تا اعتماد به سرمربی بومی، و پرهیز از جذب بازیکنان پرسروصدا و روی‌آوردن به جوان‌گرایی»؛ تغییر رویه‌ها، امیدبخش و نویدبخش روزهای خوب‌تر برای خانواده ورزش مس در عرصه فوتبال است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز تیم‌های فوتبال مس کرمان و مس رفسنجان در هفته اول رقابت‌های لیگ دسته‌یک این فصل شروع بسیار خوبی داشتند و در بازی‌های بیرون از خانه خود، دست پر از زمین خارج شدند.
تیم فوتبال مس کرمان که در هفته اول این رقابت‌ها در تبریز میهمان تیم شهرداری این شهر بود، با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا سه امتیاز بسیار شیرین را در اولین گام به حساب خود واریز کند.
تک‌گل تیم مس کرمان را در این بازی مقداد اکبرخواه در دقیقه 14 به ثمر رساند تا شاگردان احمد نخعی بهترین شروع ممکن را در این فصل به امید تداوم روزهای خوب داشته باشند.
اما دیگر تیم مس از شهر رفسنجان نیز در هفته اول این رقابت‌ها نتیجه خوبی گرفت و موفق شد در شهر بابل برابر تیم خونه‌به‌خونه با نتیجه تساوی یک بر یک با دست پر از زمین خارج شود و یک امتیاز را در بازی اول خارج از خانه دشت کند.
مس رفسنجان در این بازی در دقیقه 38 توسط حمید غلامی به گل اول بازی دست یافت اما در دقیقه 52 گل تساوی را پذیرفت تا به یک امتیاز این بازی بسنده کند.
این شروع خوب دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان، نوید فصلی خوب را برای این دو تیم خانواده ورزش مس می‌دهد که باید دید در این فصل می‌توانند درنهایت جشن صعود به لیگ برتر را برای خود برپا کنند.
در بازی‌های هفته دوم، روز دوشنبه 23 مردادماه مس در کرمان میزبان خونه‌به‌خونه بابل است و مس رفسنجان نیز در زمین خود از تیم آلومینیم اراک پذیرایی می‌کند.

به بهانه انجام اولین بازی دو تیم در لیگ دسته‌اول این فصل، وضعیت آن‌ها در سال پیشِ‌رو را مرور کرده‌ایم.

رویه جدید مس کرمان برای شکستن طلسم صعود
تیم فوتبال مس کرمان با وجود چند فصل دوری از رقابت‌های لیگ برتر و بازی در رقابت‌های دسته‌یک کشور، همچنان یکی از تیم‌های مطرح و شناخته‌شده کشور محسوب می‌شود.
این تیم پس از تاسیس رسمی خود در سال 1373، در سال 1385 موفق شد به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند. مس کرمان با حمایت‌های شرکت صنایع ملی مس ایران، حضوری موفق در رقابت‌های لیگ برتر داشت و توانست خیلی‌زود خود را در میان تیم‌های سطح اول فوتبال ایران جا بیندازد.
این تیم که عمدتاً یکی از تیم‌های میانه‌نشین رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شد، در فصل 1387 موفق شد با قرار گرفتن در رده سوم لیگ برتر، جواز حضور در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را کسب کند و با صعود از گروه خود در این رقابت‌ها و حذف نمایندگان امارات و قطر، چهره خود را در فوتبال ایران درخشان‌تر کند.
این تیم در سال 1392 به رقابت‌های لیگ دسته‌اول کشور سقوط کرد و در سه‌ فصل گذشته تلاش زیادی برای بازگشت به رقابت‌های لیگ برتر داشت و در سال 93 حتی در یک‌قدمی بازگشت به این رقابت‌ها قرار گرفت که با شکست در بازی پلی‌‌اف در این راه ناکام ماند.
مس کرمان به‌عنوان یکی از سه نماینده صنعتی فوتبال استان کرمان در کنار مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان، در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته‌یک، شروع مجددی را برای بازگشت به لیگ برتر خواهد داشت.

رویه متفاوت مس کرمان در این فصل
تیم فوتبال مس کرمان در سال‌های گذشته عمدتاً تیم خود را با سرمربیان مطرح و بیشتر شناخته‌شده فوتبال کشور پایه‌گذاری می‌کرد و بازیکنان سرشناس فوتبال کشور عمده ترکیب این تیم را تشکیل می‌دادند. اما در حالی‌که مس در سه فصل گذشته رقابت‌های لیگ دسته‌اول کشور با این رویه، نتیجه مد نظر خود را کسب نکرده بود و عمدتاً به دلیل مسائل حاشیه‌ای از رسیدن به هدف خود بازمی‌ماند، در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک کشور، رویه‌ای جدید را در پیش گرفته و طرحی نو در انداخته است.
مس در این فصل پس از قریب به 20‌سال به یک سرمربی بومی و کرمانی اعتماد کرده است و «احمد نخعی» کاپیتان، مربی وسرپرست سابق این تیم که در فصل قبل رقابت‌های لیگ دسته‌سوم کشور موفق شد با تیم مس‌ب به لیگ دسته‌دوم صعود کنند، به‌عنوان سرمربی جدید این فصل مس کرمان معرفی شد.
همچنین، ترکیب مس و خریدهای این تیم در فصل پیشِ‌روی رقابت‌های لیگ دسته‌یک کشور، کمتر از بازیکنان مطرح و به‌نوعی پرسروصدای فوتبال کشور پر شده است تا تغییر رویه مس کرمان در این فصل از روی نیمکت تا داخل زمین کاملاً محسوس باشد و همه هواداران این تیم به کسب نتیجه مطلوب با این رویه جدید امیدوار شوند.

ثبات مدیرعامل و تغییر در هیات‌مدیره
یکی از اتفاقاتی که همواره در رابطه با باشگاه مس کرمان مورد نقد جامعه ورزش کرمان محسوب می‌شد، تغییرات زیاد در بحث مدیریت این باشگاه بوده است. در چند سال گذشته، بنای ثبات مدیریت در این باشگاه به طور جدی گذاشته شد و در دو فصل قبل شاهد ثبات مدیریت در این باشگاه بوده‌ایم. «سیدامجد مسعودزاده» از مدیران تیم‌های پایه باشگاه و از داوران سابق فوتبال کرمان در دوسال گذشته، در سمت مدیرعاملی باشگاه مس فعالیت می‌کند. اما هیات‌مدیره این باشگاه در فصل جدید با تغییراتی روبه‌رو شد و پس از انتخاب محمود محمودی‌نیا از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه مس کرمان به‌عنوان مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان، تقی امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان فعلی استان کرمان جانشین وی در این هیأت‌مدیره شد. همچنین، مهدی سیاوشی از مدیران شناخته‌شده سیاسی و اقتصادی کرمان نیز جانشین رضایی‌زاده در هیأت‌مدیره این باشگاه شد. ریاست هیأت‌مدیره این باشگاه نیز همچنان بر عهده حمید اخلاقی است.

میانگین سنی 24سال برای مس کرمان
سیاست بومی‌گرایی و جوان‌گرایی در تیم فوتبال مس، از سال گذشته با جدیت به عمل درآمد و کاهش 2سال سن بازیکنان از 28 سال به 26 سال در همین راستا بود. در حالی‌که در چندین سال میانگین سن به صورت تقریبی ثابت بین 28 تا 29سال قرار داشت، اما مس امسال حدوداً 2سال جوان‌تر شد. اگرچه دیگر تیم‌ها به صورت رسمی میانگین سنی خود را اعلام نکردند اما قطعاً مس یکی از کاندیدهای اصلی جوان‌ترین تیم لیگ یک است. مس مدل 96 با میانگین سنی فوق‌العاده جوان با عدد 24سال و 7ماه و 6روز ثبت شده است و نکته جالب این‌جاست که در سه‌سال پیش تمامی تیم‌های لیگ برتری با میانگین سنی 27سال در رقابت‌ها شرکت کردند.

مس رفسنجان، به‌دنبال نوشتن داستانی جدید در لیگ یک
تیم فوتبال مس رفسنجان با حضور مداوم خود در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور در یک‌دهه گذشته، به یکی از تیم‌های شناخته‌شده این مسابقات تبدیل شده. تیمی که در برخی فصول این رقابت‌ها چهره یک مدعی را هم گرفته بود و در آستانه صعود به لیگ برتر نیز قرار گرفت. تیم فوتبال مس رفسنجان در سال 93 این امکان را داشت که با صدرنشینی در گروهش به طور مستقیم راهی لیگ برتر شود اما درست در هفته آخر آن رقابت‌ها، صدر جدول را از دست داد تا در یک‌قدمی لیگ برتری شدن، از این اتفاق مهم بی‌نصیب بماند. این تیم در سال‌های گذشته در جام حذفی نیز بعضاً نتایج خوبی گرفته بود و سابقه صعود حتی تا مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها با حذف تیم استقلال تهران را نیز در کارنامه دارد.
تیم فوتبال مس رفسنجان به‌عنوان یکی از تیم‌های مطرح خانواده ورزش مس، در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته‌اول کشور، با دستی پر و استراتژی قوی‌تر وارد مسابقات شده است و قصد دارد در این فصل از رقابت‌های لیگ یک، چهره یک مدعی صعود را داشته باشد.

داستان جدید مس رفسنجان به قلم علی سامره
در فصلی که تیم مس کرمان به یکی از بازیکنان سابق خود که به تازگی وارد عرصه مربی‌گری شده، اعتماد کرد و سکان هدایت خود را به احمد نخعی سپرد، تیم فوتبال مس رفسنجان نیز در رویه‌ای مشابه یکی از بازیکنان سابق و مطرح خود را در سال‌های ابتدایی کار مربی‌گری‌اش بر روی صندلی اول نیمکت خود نشاند تا داستان این فصل خود را جذاب‌تر کند.
«علی سامره» فوتبالیست رفسنجانی مطرح کشور که سابقه بازی در لیگ ایتالیا و استقلال تهران را نیز دارد، بعد از خداحافظی از فوتبال با پیراهن مس رفسنجان، خیلی‌زود با عنوان سرمربی‌گری به این تیم بازگشت. سامره که از انگیزه‌های بسیار بالایی برای اثبات خود در امر مربی‌گری برخوردار است، تیمی یک‌دست و حساب‌شده را برای این فصل مس رفسنجان لیست کرده؛ به نحوی که بسیاری از کارشناسان، تیم مس رفسنجان را به‌عنوان یکی از مدعیان این فصل لیگ یک ارزیابی می‌کنند.
شروع به‌موقع تیم مس رفسنجان در بازار نقل و انتقالات و برگزاری تمرینات و اردوهای منظم در پیش‌فصل رقابت‌های لیگ یک این فصل، همگی سبب شد که مس رفسنجان در زمره شاگردزرنگ‌های پیش‌فصل قرار بگیرد و خیلی از هواداران مس رفسنجان امیدوارند که قلم علی سامره برای نوشتن یک داستان زیبا در کتاب آن‌ها، بسیار تیز و آماده باشد.
تیم فوتبال مس رفسنجان در این فصل به صورت حساب‌شده تیم خود را برای شروع بازی‌های لیگ این فصل آماده کرد. تمدید قرارداد با نفرات خوب فصل قبل و جذب بازیکنان آماده در پست‌های مد نظر، سبب شد که سرمربی مس رفسنجان از بازار نقل و انتقالات تیم خود رضایت داشته باشد و دست او برای چیدن تیمی قوی در زمین بازی باز باشد.

تیم مدیریتی قوی برای مس رفسنجانِ این فصل
پس از جدایی علی زینلی از مدیریت باشگاه مس رفسنجان، «محمود محمودی‌نیا» از چهره‌های شناخته‌شده مدیریت ورزش استان کرمان جانیشن وی شد و با انتخاب اعضای هیأت‌مدیره جدید باشگاه مس رفسنجان، مشخص شد که یک تیم مدیریتی قوی در این فصل در باشگاه مس رفسنجان مشغول به‌کار شده است.
محمودی‌نیا که سابقه مدیریت اداره‌کل ورزش و جوانان کرمان را در کارنامه دارد، چهره‌ای کاملاً ورزشی است که به‌واسطه سابقه مربی‌گری خود در همین تیم فوتبال مس رفسنجان، بر اتفاقات این حوزه اشراف کامل دارد.
همچنین، «اکبر ایرانمنش» از بزرگان عرصه مدیریت ورزش کرمان، در سمت رئیس هیات‌مدیره این باشگاه منصوب شد تا این باشگاه از نظر مدیریتی نیز دوران جدیدی را پیش روی خود ببیند. آقایان ارسلان و جباری، دیگر اعضای هیأت‌مدیره باشگاه مس رفسنجان را تشکیل می‌دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد