فولاد و آهن

ذوب آهن اصفهان ؛ لمس رونق و افزایش سرمایه ای که در راه است

ذوب آهن اصفهان ؛ لمس رونق و افزایش سرمایه ای که در راه است
پایگاه خبری معدن نیوز- ذوب آهن اصفهان طی سالیان گذشته با مشکل تامین نقدینگی مواجه شد که این امر ناشی از افزایش ظرفیت تولید فولاد و کاهش تقاضا برای این محصول در کشور ، همچنین رشد قیمت مواد اولیه بود . از سوی دیگر بهره سنگین وام های شرکت سود عملیاتی شرکت را بلعید. اما این روزها خبرهای بسیار خوبی از شرایط این واحد بزرگ صنعتی به گوش می رسد زیرا تمهیدات چشمگیری که مدیر عامل جدید این مجموعه صنعتی از دو سال پیش با تلاش و پیگیری فراوان اتخاذ نمود هم اکنون به ثمر نشسته است.
  بزرگنمايي:

مهندس احمد صادقی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان  درباره چشم انداز این شرکت گفت: از سال 94 و با ورود به شرکت مذکور اقدام به بررسی شرایط نموده و کلیه تهدیدات شرکت را شناسایی کردیم. از همان زمان فعالیت های زیادی در جهت کاهش بهای تمام شده تولیدات صورت گرفت. از سوی دیگر با اصلاحات صورت گرفته در بخش مالی شرکت گام های بلندی در جهت اصلاح ساختار مالی شرکت برداشتیم که نتیجه این فعالیت ها کاهش هزینه های مالی و در نتیجه کاهش زیان خالص شرکت گردید.

وی ادامه داد: همانطور که در صورت های مالی سه ماهه اول سال 96 مشاهده می کنید، نتایج کلیه این فعالیت ها به چشم می خورد. اگر سر فصل بهای تمام شده شرکت را مشاهده کنید به خوبی می توان دید نسبت به دوره مشابه سال 95 و صورتهای مالی 12ماهه مربوط به سال 95 بهای تمام شده تولیدات فوق العاده کاهش یافته است . این در حالیست که مبلغ فروش با توجه به نوع استاندارد حسابداری شرکت (حسابداری تعهدی) تغییر چندانی نسبت به دوره مشابه نداشته است. همچنین اگر درآمد غیر عملیاتی پیش بینی شده در بودجه 96 به دلیل فروش زمینهای مربوطه در پایان سال در صورت مالی 3ماهه لحاظ نگردیده است. در نتیجه با در نظر گرفتن قسمتی از این درآمد غیر عملیاتی به راحتی می توان استنباط نمود عملکرد شرکت در 3ماهه اول سال نه تنها زیان نبوده بلکه سود خالص نیز بدست آمده است.

وی اظهار داشت : آینده بسیار روشنی در انتظار شرکت می باشد زیرا قیمت محصولات تولیدی ما در سطوح بسیار بالاتری از پیش بینی های بودجه سال 96 در حال تثبیت در بازار می باشد. از سوی دیگر روند کاهش بهای تمام شده شرکت با اجرای طرحهای مثل طرح کاهش HMR ( نسبت شارژ مذاب چدن در کنورتور) طرح دمش اکسیژن مستقیم از کف در کنورتور، طرح تولید چدن در کوره شماره یک جهت صادرات چدن به اروپا، طرح تزریق پودر ذغال در کوره بلند جهت کاهش مصرف کک همچنان ادامه دارد و شرکت تصمیم دارد تا تحقق کاهش 4000 ریالی بهای تمام شده این طرح ها را پیگیری نماید. همچنین شرکت با دریافت مصوبه کارگروه تسهیل درجهت کاهش هزینه های مالی شرکت و تنفس یک ساله وام های شرکت هزینه های مالی خود را به شدت کاهش خواهد داد و با نهایی شدن تهاتر بدهی های شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه ای از محل مطالبات و آورده نقدی به انجام رسانده و شرایط صورتهای مالی خود را بهبود بخشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شرکت با جدیت تمام قصد انجام موارد فوق و نهایی نمودن آن ها را دارد بی گمان چشم انداز و آینده ای روشن در انتظار ذوب آهن اصفهان می باشد زیرا ما توانسته ایم از شرایط رکود خارج شده و دوباره رونق را لمس نماییم.

وی افزود: اصلاح ساختار سازمانی شرکت در جهت بهره وری هر چه بیشتر نیروی انسانی از دیگر اهداف مورد نظر ما بود که با تلاش مشاوران مجرب و متخصصان شرکت هم اکنون چارت جدید آماده و در حال پیاده سازی در شرکت می باشد.

مهندس صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره ارزش سهام شرکت نیز گفت: با توجه به شرایط جدید این اطمینان را می توان داشت که ذوب آهن و سهامدار عمده آن با بازارگردانی مناسب در پشت سر سهام ذوب آهن در بازار بورس خواهد بود. همانگونه که از اواسط ماه قبل دیدید سهام شرکت ذوب آهن مسیر خود را به سمت ارزش واقعی خود آغاز نموده و تا رسیدن به ارزش ذاتی خود هرگز توقف نخواهد داشت.

وی گفت: ولی بدون شک بدانید دیگر سهام شرکت ذوب آهن محلی برای حضور سفته بازان و نوسانگیران نخواهد بود. همانگونه که مطلعید در این راه شرکت از تجربه و توان موجود استفاده نموده و با حضور متخصصان جدید در بدنه هیات مدیره خود در حال کنترل و حمایت همه جانبه از سهم می باشد که نهایتا تمامی سهامداران صبور ذوب آهن پاداش صبوری خود را دریافت خواهند نمود .

مهندس صادقی در ادامه افزود: هم اکنون به لطف و یاری خداوند متعال شرکت ذوب آهن توانسته است بعد از گذر از 50 سال خدمت به کل کشور و شکوفا نمودن صنعت کشور عزیزمان ایران و تداوم فعالیت در شرایط دشوار اقتصادی کشور بدون وقفه به صنعت و اقتصاد این مرز و بوم خدمات شایانی را ارائه نماید و در سال های اخیر نیز با گذر از مصائب و مشکلات فراوان ایجاد شده در سال های رکود اخیر به شرایط مطلوبی دست یابد. امیدواریم با تلاش مدیران و دولت از این دوران سخت نیز عبور نموده و به جایگاه واقعی خود دست یابد لذا به پاس 50 سال مقاومت و ایستادگی این کارخانه عظیم صنعتی در صدد هستیم تا جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت را با شکوه هر چه تمام تر برگزار نماییم.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد