اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت لرستان؛

لرستان از خام فروشی موادمعدنی فاصله گرفت

لرستان از خام فروشی موادمعدنی فاصله گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از کاهش ۶۷ درصدی صادرات مواد معدنی در استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش  معدن نیوز، محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: با توجه به نگاه اقتصاد مقاومتی که طی چند سال اخیر در استان به وجود آمد هدفی جدی را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کلیدی که بر اقتصاد استان تاثیر داشتند را مشخص کردیم، ادامه داد: این واحدها باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند چراکه بسیاری از آنها با چنگ و دندان خودشان را نگه داشته‌اند.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه امسال باید رویکرد سال گذشته را تغییر داد، گفت: هم‌اکنون بسیاری از واحدها برای تامین مواد اولیه خود که از خارج کشور وارد می‌شود با مشکل روبرو هستند و باید برای این موضوع فکری اساسی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: قبلا 70 درصد صادرات استان مواد معدنی بود که در حال حاضر به زیر 3 درصد رسیده و این نشان می‌دهد از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم.

وی از وجود سه برند ملی در استان خبر داد و افزود: داروسازی اکسیر بروجرد، پتروشیمی و فروآلیاژی ازنا توانسته‌اند بیشترین سهم را در صادرات استان داشته باشند.

صفی‌خانی با انتقاد از اجرایی نشدن بند "و" تبصره 16 گفت: واحدهای صنعتی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نساجی بروجرد با 11 میلیون مترمربع تولید فعال بوده و فولاد ازنا با 80 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است.

این مسئول پارسیلون را پیشانی صنعت استان عنوان کرد و ادامه داد: این واحد تعطیل بود که حال تعیین تکلیف شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد