فولاد و آهن

بهره برداری از ۶ طرح فولادی در سال ۹۶

بهره برداری از ۶ طرح فولادی در سال ۹۶
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، پس از افتتاح واحد آهن اسفنجی فولاد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری) در سال ۱۳۹۵، امسال ۶ طرح فولاد استانی دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز مهدی کرباسیان اعلام کرد: هفت طرح فولاد استانی در دولت نهم برنامه ریزی شد اما به دلیل مشکلات مالی متوقف ماند.
کرباسیان ادامه داد: تکمیل این طرح ها از نیمه دوم سال 1392 و فعالیت دولت یازدهم، در دستور کار قرار گرفت و اکنون روند پیشرفت خوبی دارند.
ظرفیت هفت طرح فولاد استانی
فولاد سپیددشت، شادگان (خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، قائنات (خراسان جنوبی)، سبزوار (خراسان رضوی)، نی ریز (فارس) و بافت (کرمان) هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند.
هریک از این واحدها برای ظرفیت 800 هزار تنی طراحی شده اند که قابلیت افزایش تا سقف یک میلیون تن را دارند.
فولاد شادگان چراغ اول امسال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره برداری از واحد آهن اسفنجی فولاد شادگان در تیرماه امسال به منزله روشن شدن چراغ اول راه اندازی طرح های فولاد استانی بود که تولید خود را با روش فناوری ایرانی `پرد`* آغاز کرد.
فولاد شادگان تا پایان دهه دوم تیرماه امسال بیش از 10 هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد.
مشعل فولاد میانه روشن می شود
کرباسیان افزود: برپایه برنامه پیش بینی شده، هفته آینده مشعل فولاد میانه (آذربایجان شرقی) روشن می شود و تولید گرم خود را آغاز می کند.
بهره برداری از فولاد نی ریز در آخر مردادماه
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تصریح کرد: قرار است آخر مرداد ماه واحد آهن اسفنجی فولاد نی ریز (فارس) نیز به بهره برداری برسد.
اواخر شهریور امسال نوبت فولاد سبزوار است
به گفته کرباسیان، بر پایه برنامه طراحی شده تا اواخر شهریورماه از واحد آهن اسفنجی فولاد سبزوار (خراسان رضوی) بهره برداری می شود.
در انتظار کسب رتبه یک تولید آهن اسفنجی جهان
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار می رود با بهره برداری از واحدهای آهن اسفنجی هفت طرح فولاد استانی، ایران به جایگاه نخستین تولیدکننده جهانی در این بخش دست یابد.
جمهوری اسلامی در سال 1392 ظرفیت تولید آهن اسفنجی را به 19 میلیون و 500 هزار تن رساند که این میزان در دولت یازدهم تا پارسال 25 میلیون و 500 هزار تن شد.
انتظار می رود تا پایان امسال با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، مجموع ظرفیت تولید آهن اسفنجی کشور به 31 میلیون و 500 هزار تن برسد.
برنامه های سال 97 برای بهره برداری از واحدهای فولادسازی
رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: پیش بینی شده است واحد فولادسازی این هفت طرح در نیمه دوم سال 1397 وارد مدار شود که فولاد سپیددشت در نخستین گام راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود که در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن را هدفگذاری کرده است.
انتظار می رود در افق چشم انداز بیش از 15 میلیون تن از فولاد تولیدی صادر شود.
پارسال میزان صادرات فولاد ایران به سطح رکوردگونه 6 میلیون تن دست یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد