اخبار استان ها

صفری: معدن مهدی آباد برای عملیات تجهیز شده است

صفری: معدن مهدی آباد برای عملیات تجهیز شده است
پایگاه خبری معدن نیوز- عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانجات سرب و روی مهدی آباد طی مراسمی در محل معدن و با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سید محمد میر محمدی استاندار یزد و سایر مقامات و مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز امین صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد در این رابطه گفت: سرمایه گذار معدن سرب و روی مهدی آباد بعد از ابلاغ قرارداد و از فرودین ماه سال جاری نسبت به تجهیز کارگاه معدن اقدام کرد که طی آن ماشین آلات مورد نیاز جهت معدنکاری سالانه به میزان 30 میلیون تن را در معدن مستقر کرده است.

به گفته وی، فعالیت های آماده سازی معدن برای مهیا شدن زمینه آغاز عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانه های فراوری فراهم شده که امروز بصورت رسمی و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، استاندار یزد و دیگر مدیران و کارشناسان بصورت رسمی آغاز شد.

صفری تصریح کرد: یکسال اول قرارداد با نام دوره پیشبرد به منظور انجام مطالعات مهندسی کارخانه ها، اخذ مجوز برای انتقال زیرساخت ها در نظر گرفته شده و همزمان عملیات پیش باطله برداری انجام خواهد شد و همچنین در مدت سه سال با نام دوره احداث، کارخانه های فرآوری ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین مطابق قرارداد سرمایه گذار می باید در 4 سال نسبت به احداث کارخانه ها اقدام شود اما با توجه به برنامه های ارائه شده از سوی سرمایه گذار و در صورت تحقق و مهیا شدن زیر ساخت ها، اولین فاز کارخانه ها در ابتدای سال 98 به بهره برداری خواهد رسید و پس از 2 سال شاهد تولید 200 هزار تن کنسانتره روی در این مجتمع خواهیم بود .

فرصت حضور در بازارهای جهانی

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: بهره برداری از کارخانه های فرآوری سرب و روی مهدی آباد علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و تامین خوراک کارخانه های سرب و روی داخلی، فرصت حضور کشور در بازار فلزات سرب و روی جهان را به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم فراهم می کند.

ظرفیت تولید کارخانه ها با راه اندازی کامل فازهای این پروژه، سالانه 800 هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل 35 درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید کنسانتره سرب- نقره به‌ عنوان محصول جانبی خواهد بود. مدت قرارداد 24 ساله و قابل تمدید است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد