معدن

صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان احداث می شود

صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان احداث می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، آلومینا و دیگر صنایع مرتبط، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان هرمزگان احداث می شود.
  بزرگنمايي:

 به گزارش معدن نیوز محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان افزود: در طرح جامع مصوب منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، برنامه ریزی برای تولید 18 میلیون تن در سال ازجمله انواع محصولات پتروشیمیایی، 4 میلیون تن محصولات فولادی، 3 میلیون تن آلومینا و 600 هزار تن آلومینیوم به عنوان صنایع اصلی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین تولید برق به میزان 4300 مگاوات و آب به میزان 750 هزار متر مکعب در روز و بندری با ظرفیت بارگیری سالانه 40 میلیون تن انواع کالا به عنوان صنایع پیشتیبان، انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: هم اکنون تمهیدات لازم برای تامین آب به میزان 30 لیتر بر ثانیه و برق به میزان 4 مگاوات در ساعت برای دوران ساخت و ساز صنایع صورت گرفته و موارد یاد شده هم اکنون در دسترس است.
نعمت زاده یادآورشد: با مشخص شدن برنده مناقصه، عملیات اجرایی بندر پارسیان تا یک ماه آینده نیز آغاز خواهد شد که با پیش بینی های انجام شده، با ساخت 4 پست اسکله شروع و در نهایت به 19 اسکله افزایش می یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد