فولاد و آهن

تولیدکنندگان بیلت CIS در سودای تصاحب سهم صادرات ایران و چین به شرق آسیا

تولیدکنندگان بیلت CIS در سودای تصاحب سهم صادرات ایران و چین به شرق آسیا
پایگاه خبری معدن نیوز- بازار جنوب شرق آسیا به دنبال واردات بیشتر بیلت از CIS به علت کاهش صادرات ایران و چین می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرانی کیوان جعفری طهرانی، اخیرا اوکراین یک محموله سی هزار تنی بیلت را 535 دلار CFR جنوب شرق آسیا فروخت.

در حال حاضر فولادسازهای چینی به علت بازرسی های شدید در گمرکات جرات پیشنهاد صادراتی ندارند.‌ اخیرا دولت چین 245 نفر را به علت صادرات غیر قانونی قراضه دستگیر کرده است.

قبلاً صادرکنندگان چینی بیلت را به عنوان Square Bar اظهار می کردند تاعوارض صادراتی پرداخت نکنند و معافیت در مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند. این عمل بعد از دستگیری صادرکنندگان قراضه در چین متوقف شده است.

تجار چینی حالا بیشتر به دنبال صادرات بیلت 120*120 و 130*130 میلیمتری هستند زیرا این سایزها بهتر از سایز 150 میلیمتری با Square Bar شباهت دارد ولی هزینه تولید بیلت در سایزهای کوچک تر 10 تا 15 دلار بیشتر است و قیمت های صادراتی چینی ها را گرانتر از سایر تولید کنندگان دنیا می کند. قیمت هم اکنون حدود 540 تا 545 دلار فوب برای سایز های 120 و 130 می باشد که صرفا پیشنهاد می شود و شانسی برای معامله ندارد.

با اعمال این محدودیت های صادراتی، سهم بازار چین در منطقه شرق آسیا شامل تایلند، اندونزی، ویتنام، سنگاپور، مالزی و فیلیپین از 53 درصد به 43 درصد کاهش یافته است.

متاسفانه با توجه به محدودیت اعمال شده توسط وزارت صمت بر صادرات بیلت و اسلب، پیش بینی می شود ایران نیز بخشی از سهم بازار خود را در این کشورها را از دست بدهد.

هم چنین بسیاری از تولید کنندگان CIS منتظر هستند تا از 6 آگوست (٩٧/٥/١٥) و با اعمال تحریم های آمریکا بر صادرات فولاد ایران، شرایط بهتری برای صادرات داشته باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد