بورس

رشد ۱۴۳ واحدی شاخص بورس

رشد ۱۴۳ واحدی شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز- معاملات بورس امروز با رشد ۱۴۳ واحدی شاخص و رسیدن این متغییر به ۱۱۲ هزار و ۴۹۰ واحد به پایان رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس امروز با افزایش 143 واحدی به 112 هزار و 490 واحد، شاخص کل هم وزن با کاهش 25 واحدی به 18 هزار و 705 واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 19 واحدی به 123 هزار و 282 واحد، شاخص بازار اول با افزایش 115 واحدی به عدد 82 هزار و 608 واحد و شاخص بازار دوم با افزایش 236 واحدی به رقم 225 هزار و 189 واحد رسید.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 137 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 129 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 98 واحد افزایش بیشترین تاثیر را بر محاسبه کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 87 واحد، تاپیکو با 61 واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 45 وحاد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد این نمادگر به دوش کشیدند.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع خراسان، مجتمع‌های گردشگری و رفاهی کارگزاران فارس، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، خدمات فنی فولاد یزد، بیمه میهن، حق تقدم خرید سهام ویتانا، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، آرتاویل تایر، افرانت، گروه دارویی البرز، حفاری شمال و داروسازی زهراوی» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «محورسازان ایران خودرو، پتروشیمی آبادان، گروه مپنا، شکر شاهرود، تکنوتار، صنایع فولادی آلیاژی یزد، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، پتروشیمی خارگ، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، داده پردازی ایران، سیمان داراب، معادن بافق، سایپا آذین، سیمان قائن، شیشه‌سازی مینا و حق تقدم خرید سهام آن» متوقف شدند.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 252 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از 83 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده اختصاص یافت. در تاپیکو نیز 100 میلیون سهم به ارزش کمتر از 17 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در حالی شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی هم زمان با اقبال برای جمع‌آوری سهام خودرویی‌ها بود که به نظر می‌رسد اغلب معامله‌گران بازار سهام در انتظار کنار رفتن ابرهای غبارآلود و خاکستری از مقابل چشمان بازار سرمایه هستند بازاری که تابلوی معاملاتی آن بیش از آنکه به سودآوری شرکت‌ها وابسته باشد این روزها نیم نگاهی به چشم‌انداز سیاست خارجی کشور و خبرهای پیرامونی آن تا فصل خرماپزان تابستان امسال چشم دوخته‌اند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 436 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 586 میلیون و 622 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 55 هزار و 806 نوبت داد و ستد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد