سرب و روی

روی در آستانه ثبات قیمت ها

روی در آستانه ثبات قیمت ها
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت روی در بورس فلزات لندن ۲ درصد دیگر کاهش یافت و به ۲۸۶۰$ در هر تن رسید که کمترین میزان در ۱۰ ماه اخیر است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز و به نقل از کامودیتی، موجودی انبارهای بورس فلزات لندن (LME) نیز در روز گذشته 50 تن کاهش یافته و به 249.4 هزار تن رسیده است که 37.8 درصد رشد از،ابتدای سال 2018 دارد!
همچنین موجودی انبارهای شانگهای نیز از ابتدای سال 2018 تا به امروز 39.4 درصد رشد را تجربه کرده است.
پرمیوم روی در بورس شانگهای SHFE دیروز با 8 درصد کاهش به 115 دلار رسید که نشان از عرضه مطلوب این فلز در بازار فیزیکی است.
کامودیتی در ادامه گزارش خود نوشت: موارد مذکور در واقع چشم انداز روشنی از این فلز ارایه نمی کند لذا امید بازار به آربیتراژ بین بورس های لندن و شانگهای است که تنها منفی 3 دلار با بازشدن دریچه واردات چین فاصله دارد.
بعلاوه کاهش گپ قیمت بازار نقدی و 3 ماهه LME از رقم 60.25 دلار به 47.25 دلار خبر بسیار خوش آیند برای فعالان روی و نشانه نزدیکی به نقطه ثبات است.
اما سوال اینجاست که مسیر بعدی قیمتها چیست؟
چشم انداز بازار سهام شانگهای فعلا تحت تاثیر تعرفه آمریکا به شدت منفی بوده و از ماه ژانویه 20 درصد سقوط کرده است. ارزش یوان چین نیز نزولی بوده و چشم انداز رشد اقتصادی چین با آمار ماه ژوئن، اندکی تاریک است.
در این شرایط، فعالان بازار بایستی متمرکز بر روی اخبار مرتبط با جنگ تجاری آمریکا و اروپا و چین باشند. در صورت کاهش تنش، کامودیتی ها می توانند شاهد یک جهش مثبت قیمت بوده و افت قیمت 2 هفته اخیر جبران شود. در بازار شایعاتی در خصوص سفر یک هیئت آمریکایی به چین برای مذاکره قبل از 6 جولای (تاریخ شروع اعمال تعرفه بروی کالای چین توسط آمریکا) به گوش می رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد