بورس

افت ۱۶۴۶ واحدی شاخص بورس

افت ۱۶۴۶ واحدی شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز -شاخص کل بورس بعد از چند روز افزایش ادامه دار، در پایان داد و ستدهای امروز با ۱۶۴۶ واحد کاهش به ۱۱۳ هزار و ۵۲۷ واحد رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در معاملات روز سه شنبه بورس سرمایه گذاران بیش از 4 میلیارد برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 7 هزار و 194 میلیارد ریال بود و در 148 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
شاخص کل بورس ­در معاملات امروز پس از رشدی 19.5 درصدی در 9 روز معاملاتی تصمیم به استراحت گرفت. سرمایه گذاران بورسی امروز برای شناسایی سود اقدام به عرضه سهام کردند، چراکه بسیاری از سهام در این مدت بازدهی بیش از 25 درصدی داشتند.
در بازار امروز رقم حجم و ارزش معاملات قابل توجه بود و بیشترین حجم معاملات متعلق به نماد حق تقدم سرمایه گذاری غدیر با معامله یک میلیارد و 553 میلیون برگه و بیشترین ارزش معاملات متعلق به نماد سرمایه گذاری غدیر با معامله به ارزش 870 هزار میلیون ریال بود.
این گزارش حاکی است صنایع فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار بگیرند.
همچنین صنایع رادیویی، دارویی، قند و شکر و لاستیک نیز در بازار امروز مثبت بودند.
صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نورد قطعات فولادی، کویر تایر، آهنگری تراکتورسازی ایران، دارویی رازک، سرمایه گذاری بهمن، گروه صنعتی سپاهان و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بود.
در مقابل نمادهای سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، باما، پارس الکتریک، سرمایه گذاری صنعت و معدن، مارگارین، پارس خزر و فرآورده‌های نسوز آذر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
امروز نماد پالایش نفت تبریز و گروه بهمن بیشترین خرید حقیقی و فولاد مبارکه و گل گهر بیشترین خرید حقوقی را داشتند.
بورس امروز شاهد بیشترین تقاضای خرید در سهام بورس اوراق بهادار بود. این نماد امروز بیش از 22 میلیون برگه سهم تقاضای خرید داشت.
در ادامه سهام چادرملو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام آهنگری تراکتورسازی ایران، واحدهای صندوق امین یکم و اوراق مشارکت شهرداری شیراز امروز بیشترین تقاضا و سنگین‌ترین صف‌های خرید را داشتند.
در مقابل اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری تهرانُ سهام باما و اوراق صکوک گل گهر بیشترین عرضه‌ها و سنگین‌ترین صف‌های فروش را داشتند.
در پایان معاملات امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت هزار و 646 واحدی این متغیر را پس از 9 روز رشد و بازدهی 19.5 درصدی ، ثبت کرد.
شاخص‌های بازار اول و دوم نیز امروز به ترتیب هزار و 445 واحد و دو هزار و 53 واحد افت کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد