فولاد و آهن

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جلسه پایش طرح های زنجیره فولاد تاکید کرد:

لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی در تحقق اهداف سند چشم انداز فولاد کشور

لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی در تحقق اهداف سند چشم انداز فولاد کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جلسه پایش طرح های زنجیره فولاد بر لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات زنجیره فولاد کشور تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان در این جلسه که با حضور مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی و زنجیره فولاد برگزار شد؛ خاطر نشان کرد: همکاری دولت و بخش خصوصی در رفع مشکلات حوزه زنجیره فولاد می تواند روند انجام پروژه ها را تسریع نماید و تاثیر تحریم ها را کاهش دهد.

وی به اهمیت نقش فعالیت های بخش خصوصی در توسعه بخش زنجیره فولاد اشاره کرد و افزود: نقش موثر بخش خصوصی در دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 را نمی توان نادیده گرفت لذا تداوم و تقویت همکاری های دولت و بخش خصوصی از الزامات رسیدن به اهداف برنامه مذکور است.

طی این نشست، مدیران عامل و مجریان طرح های زنجیره فولاد به تشریح مشکلات خود در اجرای پروژه ها و نیز ارائه گزارش پیشرفت طرح ها پرداختند. مشکلاتی همچون تامین مالی، گشایش اعتبار، امور بانکی و گمرکی، تامین خوراک کارخانه ها و تامین آب از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بودند.

کرباسیان افزود: ایمیدرو تلاش می کند تا امور بانکی، گمرکی و تامین خوراک و دیگر مسائل مطرح شده را پیگیری و انجام این امور را برای بخش خصوصی تسهیل نماید چرا که همکاری این دو بخش می تواند توسعه بخش زنجیره فولاد کشور را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی برخی پروژه ها، تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی تعدادی از طرح های زنجیره فولاد خواهیم بود.

کرباسیان در پاسخ به ایجاد مشکلات مالی و بانکی برای برخی از شرکت ها تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت ارز در کشور از مسائل مهم و جدی پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی است.

ایمیدرو در راستای رسیدگی به مشکلات و تسهیل روند انجام پروژه های بخش زنجیره فولاد اقدام به برگزاری سلسله جلساتی برای طرح و رفع مشکلات شرکت های بخش دولتی و خصوصی در این حوزه کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد