سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان؛

ذخیره احتمالی معدن سنگان ۱.۵ میلیارد تنی می شود/ سهم ۲۵ درصدی سنگان در تامین سنگ آهن مورد نیاز افق چشم انداز ۱۴۰۴

ذخیره احتمالی معدن سنگان ۱.۵ میلیارد تنی می شود/ سهم ۲۵ درصدی سنگان در تامین سنگ آهن مورد نیاز افق چشم انداز ۱۴۰۴
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: مجموعه سنگان در بخش های اکتشاف، استخراج و مطالعات زیست محیطی، دستاوردهای ارزشمندی طی سال های گذشته کسب کرده است و براساس پیش بینی ها، ذخیره احتمالی معدن سنگان تا ۱.۵ میلیارد تن افزایش می یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مرتضی هاشم پور با بیان اینکه ایجاد ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 نیاز به ذخایر قابل اتکا سنگ آهن دارد اظهار داشت: از نظر میزان ذخایر سنگ آهن، ایران با 2.8 میلیارد تن ذخیره قطعی و 5 میلیارد تن ذخیره احتمالی، رتبه نخست در خاورمیانه و دهم در جهان را دارد.

وی ادامه داد: سنگ آهن مورد نیاز برای هدف چشم انداز 1404، 160 میلیون تن است و تولید مجتمع سنگان در این افق، 40 میلیون تن معادن 25 درصد کل کشور است. کنسانتره و گندله مورد نیاز نیز 90 میلیون تن است و برنامه مجتمع سنگان تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره (20 درصد کل کشور) و 15 میلیون تن گندله (معادل 16 درصد کل کشور) است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به اکتشافات صورت گرفته در منطقه سنگان، تصریح کرد: در این منطقه عملیات ژئوفیزیک هوایی در محدوده 11 هزار و 500 کیلومتر مربع انجام شده و پس از انجام ژئوفیزیک هوایی و زمینی، 15 آنومالی شناسایی شده است.

وی یادآور شد: طرح جامع سنگان طی سال های 92 و 93، نهایی و تکمیل شده و اساس جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی براساس همان طرح جامع صورت گرفته است.

وی درباره همکاری با بخش خصوصی گفت: تاکنون 13 محدوده برای عملیات اکتشاف به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایستگاه اول برای شناخت پتانسیل ها، اکتشاف است طی سال گذشته بیش از آنچه که در اهداف تعیین شده بود محقق شد و یک گام جلوتر از اهداف سال گذشته بودیم.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه زیرساخت ها، گفت: برآورد نیازهای کارخانه ها به منابع آب و مطالعه و نحوه تامین آن، برآورد مصارف انرژی از جمله گاز برق و چگوگی تامین آن، مطالعه وضعیت نیروی انسانی منطقه و نیز برآورد میزان مواد قابل حمل به منطقه از جمله این اقدامات بوده است.

 وی ادامه داد: این مجتمع همچنین درباره مسائل زیست محیطی، بررسی قوانین و دستورالعمل های ملی و رعایت آن در مطالعات طرح جامع و غیره فعالیت داشته است.

 به گفته هاشم پور، در پایان سال گذشته، 4 هزار نفر در بخش های صنعتی و معدنی در سنگان مشغول به کار شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد