اخبار استان ها

اشتغال ۶۰۰ نفر در معادن شهرستان ری

اشتغال ۶۰۰ نفر در معادن شهرستان ری
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: ۶۰۰ نفر در ۳۳ معدن فعال این شهرستان اشتغال دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عزیزاله افضلی افزود: دولت برای رفع موانع تولید در بخش معدن مصمم است و با ارایه تسهیلات به بخش معدن موجب اشتغالزایی خوبی در این بخش شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 22 واحد معدنی در این شهرستان تسهیلات کم بهره دریافت کرده اند و از این 33 واحد فعال تنها یک واحد معدنی غیرفعال است.

وی اضافه کرد: معادن فعال این شهرستان شامل آهگ، سنگ لاشه، خاک رس، مرمریت، مس، گرانیت، سولفات، مارن رسی، آهگ و گچ و خاک رس هستند.

افضلی در ادامه از 500 مورد بازدید از معادن ری در سال گذشته خبر داد و گفت: این بازدید ها توسط 55 گشت مشترک انجام شد و هفت مورد برداشت غیرمجاز از معادن نیز در جریان این بازدیدها کشف شد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش ازیک میلیون و 300 هزار نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

نقشه پراکندگی معادن شهرستان ری در دو بخش مصالح ساختمانی و پلی متال های فلزی تهیه شده است و حدود 50 کیلومتر مربع از اراضی جنوب ری مستعد معادن پلی متال های فلزی است.

میزان ذخایر این کانیها 91 میلیون و 976 هزار تن است و سالانه چهارمیلیون و 453 هزار تن ماده معدنی از معادن شهرستان ری استخراج می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد