آلومینیوم و مس

نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین بهای مس را کاهشی کرد

نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین بهای مس را کاهشی کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- بازار فلزات تحت‌تأثیر شاخ‌وشانه کشیدن ابرقدرت‌های اقتصادی قرار گرفته و روند کاهشی در پیش گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 15 ژوئن که اعلام کرد این کشور بر واردات کالا از چین به ارزش سالانه 50 میلیارد دلار 25 درصد تعرفه وارداتی خواهد بست چین در مقابل با متهم کردن امریکا به «باج‌گیری» دست به مقابله به مثل زد و اعلام کرد بر بیش از 600 کالای وارداتی از امریکا به ارزش 50 میلیارد دلار 25 درصد تعرفه وضع خواهد کرد.

این وضعیت که از آن به‌عنوان «جنگ تجاری» یاد می‌شود، بر بازارهای مختلف ازجمله بازار فلزات، اثر گذاشته است و برای نمونه در واکنش به این رویدادها، قیمت طلا افزایش پیدا کرد.

همچنین روز گذشته قیمت فلز سرخ نیز در بورس فلزات لندن با اندکی کاهش مواجه شد و خریداران و فروشندگان مس، 0.8 درصد ارزان‌تر اقدام به مبادله این فلز کردند.

آن‌چه این کاهش قیمت را رقم زده، نگرانی از کاهش رشد اقتصادی چین، دومین ابرقدرت اقتصادی جهان و اولین مصرف‌کننده مس در دنیاست.

با این حال تحلیل‌گران معتقدند نباید نگران این کاهش قیمت بود چراکه عوامل افزایش‌دهنده قیمت مس در سال گذشته میلادی هم‌چنان با قدرت بر بازار این فلز مؤثر هستند. اگرچه جنگ تجاری فعلی قیمت فلزات را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد