اقتصاد و صنعت

جنگ تجاری آمریکا و چین رسما آغاز شد

جنگ تجاری آمریکا و چین رسما آغاز شد
پایگاه خبری معدن نیوز - نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه جدید بر کالاهای وارداتی این کشور از چین را تایید کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این نشریه به نقل از منابع آگاه از مسائل تجاری میان واشنگتن و پکن گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه 25 درصدی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 50 میلیارد دلار را تایید کرده است.
به نوشته وال استریت ژورنال، ترامپ پس از دیدار با مقام‌های ارشد کاخ سفید، وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا و همچنین نماینده تجاری و مقام‌های امنیت ملی این کشور، اعمال این تعرفه‌ها را تایید کرده است.
براساس این گزارش، نماینده تجاری آمریکا در حال تهیه فهرست نهایی کالاهای مشمول تعرفه جدید است و این فهرست که تفاوت چندانی با نمونه اولیه آن ندارد، روز جمعه به وقت واشنگتن منتشر می‌شود.
با این حال، هنوز مشخص نیست که تعرفه جدید از چه تاریخی بر این فهرست که شامل یکهزار و 300 کالا را شامل است، اعمال می‌شود.
دولت‌های دو کشور در ماه می‌(اردیبهشت) در جریان مذاکرات خود در واشنگتن توافق کرده بودند که اعمال تعرفه‌ها را پایان داده و از جنگ تجاری میان طرفین جلوگیری کنند، اما ترامپ بار دیگر تعرفه‌های تازه ای را برای پکن در نظر گرفته است.
مذاکرات جدید را «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا و «لیو خه» مشاور ارشد امور اقتصادی رئیس جمهوری و معاون نخست وزیر چین انجام دادند و در جریان این مذاکرات `لیو` تهدید کرده است که پکن اعمال تعرفه را برنمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.
چین پیشتر توافقاتی با آمریکا کرده بود که واردات کالا از آن کشور را افزایش داده و باعث شود تا میزان مازاد تجاری 375 میلیارد دلاری این کشور برابر آمریکا کاهش یابد اما تعرفه‌های جدید می‌تواند این برنامه را متوقف کند.
خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است که اگر آمریکا به دنبال تحریم‌ها و تعرفه‌های تجاری علیه پکن باشد، توافقات قبلی طرفین ملغی شده و اجرا نخواهد شد.
همزمان با بالا گرفتن اختلافات دو کشور، چین از اروپا دعوت کرده است تا برای مقابله با یکجانبه گرایی تجاری آمریکا اختلافات را با پکن کنار گذاشته و با این کشور یک تیم متحد برای مقابله با واشنگتن تشکیل دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد