اکتشاف و ماشین آلات

استاندار هرمزگان؛

خواستار سرعت بخشیدن به مطالعات اکتشاف پهنه های معدنی هرمزگان هستیم

خواستار سرعت بخشیدن به مطالعات اکتشاف پهنه های معدنی هرمزگان هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز- استاندار هرمزگان گفت: گروه های مطالعاتی باید به سرعت کار اکتشاف پهنه های معدنی جدید در سراسر استان به ویژه در شمال استان (شهرستان حاجی آباد) را آغاز کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فریدون همتی در نشست شورای معادن هرمزگان با تاکید بر رفع مشکلات معادن غیرفعال در استان، گفت: معادن از ظرفیت های مهم این استان در جهت اشتغالزایی و توسعه صادرات است.

وی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به انجام مطالعات اکتشاف پهنه های معدنی در هرمزگان شد.

همتی با اشاره به ظرفیت معادن سنگ گابرو در هرمزگان، افزود: می توان با برنامه ریزی مناسب صادرات این نوع سنگ از هرمزگان به کشورهای همسایه را افزایش داد.

استان هرمزگان یکی از مناطق مناسب معدنی کشور در زمینه بهره برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور است.

 هم اکنون تعداد 97 محدوده اکتشافی داری پروانه اکتشاف، 26 معدن دارای گواهینامه کشف وهم چنین 956 معدن شن وماسه در استان وجود دارد.

 در مجموع ذخایر معادن هرمزگان افزون بر 150 میلیارد ریال با اشتغالزایی 2 هزار و 900 نفر است.

 معادن پایه در هرمزگان شامل سنگ گچ ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

 هرمزگان، از نظر کرومیت، تیتان، مس، منگنز و سنگ های تزئینی و نما به ویژه ذخایر نفتی و گازی قابل بازیافت توانمندی خوبی دارد که در صورت شناسائی، اکتشاف و بهره برداری می تواند در توسعه اقتصادی این استان و حتی منطقه نقش اساسی داشته باشد.

 مطالعات بین المللی در خصوص اهمیت معادن نشان می دهد که به ازای هر دلار هزینه در معادن، بیش از 8/2 دلار در اقتصاد تولید می شود، بنابراین فعالیت های معدنی نقش مهمی در توسعه پایدار داشته و ضرورت اعمال یک سیاست گذاری منسجم از طرف دولت ها درباره بهره برداری بهینه از این منابع را ایجاب می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد