سیمان و مصالح

استقبال سرمایه گذاران از اوراق سلف موازی استاندارد سیمانی ها در بورس کالا

استقبال سرمایه گذاران از اوراق سلف موازی استاندارد سیمانی ها در بورس کالا
پایگاه خبری معدن نیوز- دو شرکت سیمانی طی دو روز گذشته با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال تامین مالی کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فعالان تالار نقره ای روز گذشته شاهد عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ دو شرکت سیمان شرق به ارزش 300 میلیارد ریال بودند که کل این اوراق با استقبال سرمایه گذاران به فروش رفت. نگاهی به اطلاعیه عرضه از سوی بورس کالا نشان می دهد که این عرضه در نماد «عشرق» به تعداد 267 هزار و 857 قرارداد و با قیمت یک میلیون و 120 هزار ریال در هر قرارداد یک تنی انجام شد.
همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه 17.5 درصد سود سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «118.5 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت سیمان شرق نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود. همچنین انتشار اوراق سلف موازی استاندارد سیمان به منظور تامین سرمایه درگردش شرکت سیمان شرق صورت گرفت و براساس اطلاعیه عرضه، معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ 23 خرداد ماه تا 22 خرداد 98 ادامه خواهد داشت.
براساس این گزارش، عرضه اولیه امروز نیز به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ دو شرکت سیمان سپاهان اختصاص داشت که این عرضه در نماد «عسپاها» به تعداد 178 هزار و 571 قرارداد و با قیمت یک میلیون و 120 هزار ریال در هر قرارداد یک تنی از ساعت 11 امروز آغاز شد که کل این اوراق نیز به فروش رفت.
قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه یک درصد و دامنه نوسان منفی و مثبت پنج درصد. همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «118.5 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت اما درصورتیکه شرکت سیمان سپهان نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.
سررسید این اوراق یکسال پس از تاریخ عرضه اولیه و دوره تحویل حداکثر یکماه پس از تاریخ سررسید است. انتشار اوراق سلف موازی استاندارد سیمان به منظور تامین سرمایه درگردش شرکت سیمان سپاهان صورت گرفت و براساس اطلاعیه عرضه معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ 27 خرداد 1397 تا 23 خرداد 1398 ادامه خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد