آلومینیوم و مس

فعال شدن کارگاه های صنعتی با ساخت قطعات برای مس سرچشمه

فعال شدن کارگاه های صنعتی با ساخت قطعات برای مس سرچشمه
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: بومی سازی ساخت قطعات در رفسنجان علاوه بر فعال شدن کارگاه های صنعتی به تولید کسب و کار منجر می شود که امیدواریم بتوانیم در پی ریزی این کار موفق شویم. قابل ذکر است که هر چه با دقت بیشتر، لحاظ تجربیات، جلوگیری از تک روی و بدور از سودجویی پیش برویم به هدف خود یعنی منافع و متحول کردن چهره صنعتی شهرستان خواهیم رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نجف شیخی در حاشیه بازدید جمعی از فعالان صنعتی شهرستان رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: بحث بومی سازی در مجتمع مس سرچشمه و به طور کلی در صنایع مس، سال‌های سال است که دنبال می شود اما این چیزی که ما به دنبال آن هستیم علاوه بر مباحث گذشته است.

وی بیان کرد: اگر در گذشته پیگیر ساخت قطعات در کل ایران بودیم و در گذشته اخیر در کل استان کرمان پیگیری می کردیم تلاش امروز ما این است که علاوه بر حفظ کیفیت های گذشته به صورت مشخص، در شهر رفسنجان و اطراف مجتمع مس سرچشمه کارگاههایی داشته باشیم که کالاهای ساخته شده توسط این کارگاهها در صنعت مس استفاده شود و در نهایت شرایط برد- برد ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر این اساس هم شرکت مس با دریافت کالای با کیفیت خوب و ارزان قیمت منافعی را بدست بیاورد و هم اینکه کارگاه‌هایی که در شهر رفسنجان تعطیل هستند فعال شوند و اگر در حال کار هستند فعالیت آنها مضاعف شود.

وی عنوان کرد: هدف ما این است که جوان‌ها و افرادی که توانمند هستند و می توانند در زمینه ساخت قطعات و مواد تلاش کرده و فعالیت داشته باشند ولی در حال حاضر کارگاهی را ندارند یا امیدی ندارند که کالای صنعتی را ارائه دهند در این صنعت دریافت و استفاده شود.

شیخی با توضیح اینکه در این رابطه یک جلسه تاکنون برگزار شده و امروز جلسه دوم در این خصوص است، افزود: با فعالان صنعتی شهر رفسنجان با عنوان «بومی سازی و ساخت در شهر رفسنجان» مذاکره داشتیم. جلسه قبل که با رایزنی شرکت مس انجام گرفت روز 7 خرداد ماه در اداره صنعت و معدن رفسنجان برگزار شد که در این جلسه مذاکراتی با فعالانی که توانایی تامین برخی نیازها و قطعات را داشتند انجام شد.

معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: فعالان صنعتی حاضر در جلسه اول گلایه هایی داشتند و ما پاسخ‌هایی را ارائه دادیم و در نهایت مقرر شد جلسات بعدی در خود مجتمع مس داشته باشیم تا در گرماگرم کار گفتگوها را دنبال کنیم که آنها نیز در فاصله کمتر از دو هفته دعوت ما را لبیک گفته و در مجتمع مس حضور پیدا کردند.

شیخی بیان کرد: بومی سازی ساخت قطعات در رفسنجان علاوه بر فعال شدن کارگاههای صنعتی به تولید کسب و کار منجر می شود که امیدواریم بتوانیم در پی ریزی این کار موفق شویم. قابل ذکر است که هر چه با دقت بیشتر، لحاظ تجربیات، جلوگیری از تک روی و بدور از سودجویی پیش برویم و به هدف خود یعنی منافع و متحول کردن چهره صنعتی شهرستان خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار ممکن است مشکلاتی برای دو طرف وجود داشته باشد، یادآور شد: در حوزه ساخت آنچه برای مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک در استان کرمان تامین می شود حدود 44 درصد است که البته استعداد این استان با شرایط صنعتی بودن آن، برای تامین مطمئناً بیشتر از اینها است.

وی تصریح کرد: باید صنایع به سازنده‌ها اقبال نشان دهند و سازنده‌ها نیز باید شرایط سخت اوایل کار را تحمل کنند تا میزان تامین قطعات از داخل استان و شهرستان افزایش یابد. مسیری که در گذشته برای ساخت قطعات در ایران و استان رفتیم غلط نبوده و اکنون می خواهیم این مسیر را به گونه ای دیگر به پیش ببریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد