اکتشاف و ماشین آلات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت منابع متمرکز بر بخش اکتشاف را تامین کند

دولت منابع متمرکز بر بخش اکتشاف را تامین کند
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تجربه بشر در دنیا نشان می‌دهد که منابع طبیعی عامل اصلی برای رشد اقتصادی پایدار در کشورها نیستند، این منابع درآمد ایجاد می‌کند؛ اما نمی‌توانند مولد باشند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا انصاری در خصوص اقتصاد بدون نفت و نقش درآمدهای معدنی در این زمینه، اظهار داشت: یکی از جایگزیین‌های مهم درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور می‌تواند معادن و توسعه معادن و صنایع معدنی باشد به این معنا که هم معادن و هم صنایع معدنی توسعه پیدا کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بر روی بحث اکتشاف به لحاظ ساختاری و منابع مالی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: باید ساختاری به عنوان هماهنگ کننده در برنامه ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها حوزه اکتشاف در درون وزارتخانه ایجاد کنیم، در حال حاضر مقداری پراکندگی وجود دارد که باید انسجام پیدا کند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادهایی که ما در کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن داریم و در بحث نقشه راه توسعه راه معادن و معدنی آن را دنبال می‌کنیم این است که شورایی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی در بحث اکتشاف تهیه کنیم، ادامه داد: همینگونه باید منابع مالی به بخش اکتشاف تزریق شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت و به‌صورت خاص سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس برنامه ششم توسعه کشور که در آن به سرمایه گذاری در بخش اکتشاف توجه شده عمل کنند، عنوان کرد: دولت باید منابعی که در قانون برنامه ششم توسعه برای توسعه بخش معدن با تمرکز بر بخش اکتشاف دیده شده را تامین کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که در بلند مدت نمی‌توان تنها به معادن و صنایع معدنی برای تامین نیازهای اقتصاد کشور تمرکز کنیم، تصریح کرد: تجربه بشر در دنیا نشان می‌دهد که منابع طبیعی عامل اصلی برای رشد اقتصادی پایدار در کشور نیست، این منابع درآمد ایجاد می‌کند؛ اما نمی‌تواند مولد باشد.
انصاری با اشاره به اینکه باید در کشور علاوه بر توسعه معدن و صنایع معدنی به سراغ راهکارهای جدیدی برای خلق ثروت حرکت کنیم، اضافه کرد: به صورت مثال کره جنوبی در دهه 60 میلادی به فکر توسعه صنعت فولاد افتاد، صنعت فولاد این کشور اگر چه رشد پیدا کرده اما آنچه که باعث رشد این کشور و کشورهای مشابه شده این است که به دنبال ایجاد بنگاه‌ها توسط بخش خصوصی برای خلق ثروت حرکت کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد