اخبار استان ها

تعطیلی موقت و بخشودگی حقوق دولتی ۱۴ معدن استان سمنان

تعطیلی موقت و بخشودگی حقوق دولتی ۱۴ معدن استان سمنان
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بررسی تعطیلی موقت و بخشودگی حقوق دولتی ۱۴ معدن این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهروز اسودی در شورای معادن استان سمنان که به ریاست دکتر چاوشی استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اکتشاف، استخراج و فرآوری سه موضوع اساسی در معدن است که نیازمند تقویت زیرساخت‌ها در بخش معدن است.
وی از بررسی تعطیلی موقت و بخشودگی حقوق دولتی 14 معدن استان به عنوان یکی از موارد مطرح شده در شورای معادن استان خبر داد و افزود: بررسی پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص ضابطه‌مند کردن تخفیف کاهش تناژ برای معادنی که کمتر از ظرفیت اسمی برداشت می‌کنند از دیگر دستور کارهای این نشست بود که توسط اعضای شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر لزوم اجرای قوانین تاکید کرد و گفت: براساس قوانین فعلی اگر میزان برداشت واقعی در معادن کمتر از ظرفیت اسمی باشد باید حقوق دولتی براساس ظرفیت اسمی محاسبه شود ولی اگر این میزان برداشت بیشتر از ظرفیت اسمی باشد باید بر اساس برداشت واقعی محاسبه شود.
اسودی تصریح کرد: استان سمنان از ظرفیت خوبی در بخش معدنی برخوردار است که برای بهره‌برداری بهتر از این ظرفیت باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.
دبیر شورای معادن استان سمنان از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای همکاری با فعالان حوزه معدن در استان خبر داد و گفت: بخش معدن می‌تواند به افزایش ایجاد اشتغال در استان کمک کند.
در شورای معادن استان سمنان همچنین مصوبات نشست قبل در خصوص تمدید مجوز برخی معادن و بررسی مسائل زیرساختی و تامین برق معادن جنوب دامغان و شاهرود مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد