طلا و نقره

افت قیمت جهانی طلا در پی تقویت ارزش دلار

افت قیمت جهانی طلا در پی تقویت ارزش دلار
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۹۴ دلار و ۸۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا در آخرین روز از هفته گذشته شاهد کاهش بود. در عین حال، سرمایه گذاران در آستانه نشست امروز گروه 7 و تحولات مهم هفته آینده از جمله نشست فدرال رزرو آمریکا و دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی محتاطانه عمل می کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1294 دلار و 87 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته به رقم1303 دلار و 8 سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون نیز حدود 0.2 درصد رشد داشته است.
قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت، امروز با 0.3 درصد کاهش به 1298 دلار و 70 سنت رسید.
بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت: «قیمت طلا به احتمال زیاد نوسان محدودی را شاهد خواهد بود. بازارها منتظرند ببینند که از نشست سران گروه 7 چه نتیجه ای بیرون خواهد آمد.»
«بازار همچنین در انتظار افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکاست... (اما) این نوسانات ارزش دلار است که تعیین می کند قیمت طلا در یکی دو هفته آینده به چه سمتی حرکت خواهد کرد.»
شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد افزایش به 93.585 رسید.
اختلاف نظر میان رهبران گروه 7 کشور صنعتی جهان که روز پنجشنبه برای برگزاری نشستی مشترک عازم کانادا شده اند، به بالاترین حد خود در تاریخ 42 ساله این گروه رسیده، زیرا سیاست های حمایت گرایانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ریسک وقوع یک جنگ تجاری جهانی و اختلافات دیپلماتیک را به شدت افزایش داده است.
ترامپ قرار است روز 12 ژوئن در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار و گفت وگو کند و نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره نیز در همان روز آغاز خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد