اکتشاف و ماشین آلات

پایان عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی چهارمحال و بختیاری/ شناسایی ۹ اندیس معدنی جدید در استان

پایان عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی چهارمحال و بختیاری/ شناسایی ۹ اندیس معدنی جدید در استان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیر فلزی این استان در وسعت حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع پایان یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهزاد ابراهیمی از شناسایی 9 اندیس معدنی جدید در استان خبر داد و افزود: اکتشاف ماهواره ای هفت هزار و 500 کیلومتر از پهنه های شمال این استان با شناسایی معادن فلزات گرانبها شامل معدن طلا منطقه `مارکده` انجام شده است.
وی همچنین از انجام مطالعات ژئوتوریسم منطقه `نازی بازفت` کوهرنگ خبر داد.
ابراهیمی گفت: طرح های اکتشافی این استان تا سال 92 بدون اعتبار بوده که در دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار، سالانه 10 میلیارد ریال نیز این اعتبارات افزایش یافته است.
وی افزود: این افزایش اعتبار منجر به انجام اکتشافات ماهواره ای در استان و اجرای 10 طرح اکتشاف تفضیلی شده که علاوه بر اثریابی بررسی ها، حجم ذخیره کیفیت ماده معدنی منطقه را نیز مشخص کرده است.
به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.

بیش از 188 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و850 نفر اشتغال ایجاد کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد