اقتصاد و صنعت

شرکت بهارات پترولیوم هند نفت بیشتری از ایران می‌خرد

شرکت بهارات پترولیوم هند نفت بیشتری از ایران می‌خرد
پایگاه خبری معدن نیوز- دو منبع صنعتی گفتند، شرکت دولتی بهارات پترولیوم هند درخواست کرده که یک میلیون بشکه نفت بیشتر در ماه ژوئن از شرکت ملی نفت ایران خریداری نماید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دو منبع صنعتی گفتند، شرکت دولتی بهارات پترولیوم هند درخواست کرده که یک میلیون بشکه نفت بیشتر در ماه ژوئن از شرکت ملی نفت ایران خریداری نماید.
این اقدام شرکت بهارات پترولیوم نشان می دهد که پالایشگاه های هندی در آستانه مهلت تعیین شده تا ماه نوامبر از سوی دولت آمریکا برای اجرای تحریم های جدید علیه ایران، تلاش دارند نفت بیشتری از تهران خریداری کنند.
پس از خروج ترامپ از برجام و دستور وی مبنی بر وضع مجدد تحریم ها علیه ایران، تکلیف صادرات نفت ایران در طی ماه های آینده چندان مشخص نیست.
برخی از این تحریم ها پس از یک دوره 90 روزه در 6 اوت به اجرا در خواهد آمد و بقیه تحریم ها به ویژه تحریم نفتی، پس از یک دوره 180 روزه در 4 نوامبر اجرایی خواهد شد.
یکی از این منابع گفت: «در مقطع زمانی فعلی، نفت ایران از جذابیت برخوردار است... هزینه حمل نفت ایران پایین تر از تک محموله ها و دیگر نفت هاست.»
ایران موافقت کرده که به منظور تشویق هندی ها به خرید نفت بیشتر از این کشور، در سال 19-2018 محموله های نفتی را تقریبا به صورت رایگان به سواحل هند حمل نماید.
شرکت بهارات پترولیوم به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.
هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است و یکی از معدود کشورهایی است که در دور قبلی تحریم های غرب علیه ایران خرید نفت از این کشور را ادامه داد. تاکنون مکانیزم پرداخت پول نفت ایران توسط هند از تحریم های جدید آمریکا آسیبی ندیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد