بورس

شاخص بورس افزایش یافت/ سهام مبارکه، گل گهر و چادرملو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند

شاخص بورس افزایش یافت/ سهام مبارکه، گل گهر و چادرملو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۵۷۷ رسید که بیشترین تاثیر مثبت را شرکت های معدنی بر شاخص داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بازارسرمایه امروز شاهد رشد قیمت سهم‌ها در برخی از شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بود، اما سهم‌های کوچک عمدتا با افت قیمت مواجه شدند. امروز گروه‌های فلزی در نوسانات شاخص یکی از تاثیرگذارترین‌ها بودند.

در طی روزهای گذشته بورس تهران شاهد نوسان‌های قیمتی آرامی است، به طوری که شاخص بازار در طی این روزها نسبت به گذشته از نوسان کمتری برخوردار بوده است. یکی از دلایل کم رنگ بودن معاملات بازار سهام ابهامات موجود در وضعیت اقتصادی است ابهاماتی که با خروج ترامپ از برجام کمرنگ شد.

اما در ادامه سهام شرکت‌ها برای رشد قیمت یا ماندن در شرایط موجود نیاز به پررنگ شدن مسایل بنیادی دارند، اما این موضوع در شرایط ابهام نمی‌تواند به راحتی تحقق یابد. از طرفی اثرات بازارهای موازی را نمی‌توان از نظر دور داشت. چرا که سرمایه‌ها با وجود ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بازارهای رقیب بازار سهام انباشه می‌شود و حجم معاملات این بازار روند نزولی می‌گیرد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 167 واحد رشد کرد و به رقم 95 هزار و 577 رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با 2.6 واحد کاهش روبه‌رو شد و تا رقم 17 هزار و 244 پایین رفت شاخص آزاد شناور نیز با رشد 278 واحدی مواجه شد و به رقم 104 هزار و 673 رسید. در عین حال شاخص بازار اول با 266 واحد رشد تا رقم 68 هزار و 680 افزایش یافت، اما شاخص بازار دوم با 437 واحد افت تا رقم 199 هزار و 312 پایین رفت.

فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گلگهر سه نمادی بودند که هر یک به ترتیب با 100، 81 و 72 واحد تاثیر افزاینده سعی کردند شاخص‌های بازار سرمایه را به سمت بالا حمایت کنند، اما مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب با 50، 19 و 17 واحد تاثیر کاهنده تلاش داشتند تا شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد افزایش قیمت‌ سهم‌های شاخص‌هایی همچون معدنی و صنعتی چادرملو و توسعه معادن و فلزات بودیم. در این گروه غیر از نماد معادن منگنز ایران مابقی سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز تعدادی از نمادها مابقی با افت قیمت روبه‌رو شدند. در این گروه 153 میلیون سهم به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بیش از نیمی از فلزی‌ها نیز با رشد قیمت خود به سقوطی شدن شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند. در این گروه 126 میلیون سهم به ارزش بیش از 37 میلیارد تومان مورد دادوستد واقع شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 256 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 117 میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات در این بازار رقم 51 هزار و 310 واحد را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز در روند کم سابقه‌ای 10.31 واحد رشد کرد و به رقم 1110 واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم 183 میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به 338 میلیون سهم و اوراق مالی رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد