رویدادها و گزارش های ویژه

آغاز به کار میز صدور بیمه‌نامه‌های معدنی در ۳۲ استان

آغاز به کار میز صدور بیمه‌نامه‌های معدنی در ۳۲ استان
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از آغاز به کار میز صدور بیمه نامه های معدنی در ۳۲ استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از آغاز به کار میز صدور بیمه نامه های معدنی در 32 استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمدرضا عربی ‌مزرعه ‌شاهی در جلسه آموزشی فرآیندهای صدور انواع بیمه‌نامه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعریف میز صندوق در استان ها به عنوان یکی از مهمترین اقدامات جدید صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با حضور نمایندگان نظام مهندسی معدن و صندوق بیمه است که در آینده، نماینده‌ای از سازمان استان نیز در این میز خواهیم داشت.
وی افزود: هدف از ایجاد میز یاد شده، ایجاد تعامل و استفاده از دانش فنی و توان فنی در استان‌هاست، چرا که داشتن هزاران نیرو می‌تواند در آینده باعث شود از ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن در تمامی برنامه‌های خود استفاده کنیم. در واقع با داشتن میز صندوق، بخش عمده‌ای از کار را به آن‌ها محول می‌کنیم.
به گفته مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، این میز چشم و گوش ما در استان‌ها برای جذب متقاضیان جدید و همچنین نظارت بر چگونگی استفاده از تسهیلات دریافت شده که از طریق مسئولان فنی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: اکنون در آغاز راه هستیم و در ادامه راه، سوالاتی خواهد بود که مسئولان صندوق پاسخگوی آنها خواهند بود.
پوشش بیمه‌ای تا 770میلیارد تومان
عربی ‌مزرعه ‌شاهی با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، براساس ماده 31 قانون معادن به وجود آمده و عملکرد حمایتی دارد، گفت: این صندوق چند سالی در فهرست واگذاری بود که در سال 92 با حمایت دکتر کرباسیان از فهرست واگذاری خارج شد و به نام یک صندوق توسعه‌ای در مصوبات دولت و قانونی آمد و از حالت قبل خارج شد.
وی ادامه داد: اتفاق خوبی که بعد از حدود 14سال برای صندوق رخ داد، نهایی شدن افزایش سرمایه صندوق از 10 میلیارد تومان به 110میلیارد تومان بود. البته ما برنامه‌ای برای افزایش میزان دارایی صندوق تا 150میلیارد تومان را نیز داریم که تا اواخر امسال یا ابتدای سال آینده نهایی می‌شود.
به گفته مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، توجه به صندوق ناشی از این است که با افزایش میزان اعتبار صندوق، توان برای بیمه کردن افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: خوشبخانه امروزه می‌توانیم تا 770میلیارد تومان پوشش بیمه‌ای داشته باشیم. در این میان، می‌توان به پرداخت بخشی از بدهی‌های صندوق که مربوط به سال‌های گذشته بود اشاره کرد که منجر به بهبود روابط ما با بانک‌ها شد. مزرعه شاهی خاطر نشان کرد: اکنون با دو بانک رفاه کارگران و ملت همکاری داریم. همچنین امید است تفاهم نامه با بانک صنعت و معدن را نیز در آینده نزدیک تمدید کنیم زیرا این بانک، دولتی است و وظیفه حاکمیتی برای حمایت از بخش صنعت و معدن، دارد.
برنامه ها
عربی ‌مزرعه ‌شاهی تغییر جهت‌گیری صندوق و وارد شدن به پروژه‌های بزرگتر با ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی بالاتر از جمله برنامه‌های این صندوق دانست و تصریح کرد: تاکنون دو نوع بیمه‌نامه داشتیم. یکی بیمه‌نامه اکتشاف بود که بر اساس آن در صورت نرسیدن به نتیجه، حدود 75درصد از هزینه اکتشاف به شخص داده می‌شد و دیگری بیمه اعتباری به‌عنوان ضامن معدنکاران برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها بود اما اکنون با استراتژی جدید به دنبال این هستیم که به تمام زنجیره ارزش معدن از اکتشاف تا فرآوری و صادرات کالای نهایی وارد شویم.
وی افزود: 3 بیمه‌نامه جدید تهیه شده که در حال دریافت مجوز آن از مجمع صندوق هستیم. ضمانت پیش پرداخت، ضمانت شرکت در مناقصه و مزایده و ضمانت حسن اجرای تعهدات، نام بیمه‌نامه‌های جدید است تا با ارائه آنها به معدنکاران به اجرای پروژه‌های معدنی کمک کنیم.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خاطرنشان کرد: بیمه‌نامه دیگر که مجوز آن سال گذشته گرفته شد در رابطه با یارانه وام‌هاست زیرا با این نرخ سود، کسی حاضر به دریافت وام از بانک‌ها نیست. در این راستا، مصوبه‌ای از ایمیدرو گرفته شد که به طرح‌های فرآوری تا 10درصد نرخ سود، بسته به نوع ماده معدنی و منطقه‌ای که معدن در آن قرار گرفته، یارانه وام داده شود..



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد