اخبار استان ها

فعال سازی معادن با حمایت سیستم بانکی و تسهیلات رونق اشتغال و تولید هرمزگان را به همراه دارد/ نگاه ها از نفت به سمت معادن سوق یابد

فعال سازی معادن با حمایت سیستم بانکی و تسهیلات رونق اشتغال و تولید هرمزگان را به همراه دارد/ نگاه ها از نفت به سمت معادن سوق یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود معدنی، ایجاد اشتغال پایدار با فعال سازی معادن غنی استان اجرایی می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ایرج حیدری در نشست شورای هماهنگی بانک های هرمزگان اظهار داشت: در صورت فعال شدن معادن استان با حمایت سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به این بخش شاهد رشد تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی ادامه داد: با فعال سازی معادن استان برای تامین خوراک صنایع فولاد سازی هرمزگان دیگر نیاز به واردات مواد اولیه از سایر نقاط کشور و استان های همجوار نیست.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه باید نگاه ها از نفت به سمت معادن سوق یابد، اضافه کرد: این معادن غنی است که در شرایط فعلی می تواند به رشد اقتصاد کشور کمک شایانی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد : در جهت تحقق این موضوع باید سرمایه گذاران واقعی را شناسایی و تسهیلات فعال سازی معادن به این افراد اعطاء شود.

حیدری تاکید کرد: همه ما موظف به ارائه خدمات مطلوب به مردم هستیم و در این راه باید با حرکت جهادی به کارها سرعت بخشیم.

وی خاطر نشان کرد: البته این سرعت بخشیدن به کارها به معنای دور زدن قانون نیست و فقط انجام امور به صورت سریع و صحیح مدنظر است.

وی اظهار کرد: بانک های استان هر تصمیمی که در حوزه استانی و ملی برای اعطاء تسهیلات و سایر خدمات دریافت می کنند به شعب شهرستانی خود نیز اطلاع رسانی و ابلاغ نمایند تا در شهرستان ها شاهد وقفه در ارائه خدمات به مردم نباشیم.

حیدری با اشاره به نقش بانک ها در رونق تولید و اشتغال، بیان داشت: بانک های استان با شناسایی سرمایه گذاران واقعی عرصه تولید و اشتغال، تسهیلات را به افراد واجد شرایط اعطاء کنند.

استان هرمزگان یکی از مناطق مناسب معدنی کشور در زمینه بهره برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور است.

مجموع ذخایر معادن هرمزگان افزون بر 150 میلیارد ریال با اشتغالزایی 2 هزار و 900 نفر است.

هرمزگان، از نظر کرومیت، تیتان، مس، منگنز و سنگ های تزئینی و نما به ویژه ذخایر نفتی و گازی قابل بازیافت توانمندی خوبی دارد که در صورت شناسائی، اکتشاف و بهره برداری می تواند در توسعه اقتصادی این استان و حتی منطقه نقش اساسی داشته باشد.

معادن پایه در هرمزگان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

بنابراین فعالیت های معدنی نقش مهمی در توسعه پایدار داشته و ضرورت اعمال یک سیاست گذاری منسجم از طرف دولت ها درباره بهره برداری بهینه از این منابع را ایجاب می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد