بورس

شاخص کل بورس به کانال ۹۶ هزار واحد نزدیک شد/ نماد معدنی ها و فلزی ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند

شاخص کل بورس به کانال ۹۶ هزار واحد نزدیک شد/ نماد معدنی ها و فلزی ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند
پایگاه خبری معدن نیوز- در پایان معاملات امروز شاخص کل تحت تاثیر معاملات مثبت نمادهای وامید، کگل، فملی، کچاد، فولاد و فخوز با رشد حدود ۳۴۹ واحدی به ارتفاع ۹۵۷۹۴ واحدی رسید که در این بین نمادهای شبندر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امروز در گروه اکثرا متعادل خودرویی، نماد خمحور با صف خرید و نمادهای ختوقا و ختراک با فشار فروش و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها معامله شدند. خزامیا هم پس از افشای اطلاعات با اهمیت و پس از رفع تعلیق، با افت حدود 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

همینطور در جو مثبت امروز نمادهای حپترو، حتاید و حفارس از گروه حمل و نقل صف خرید تشکیل داده بودند.

سه نماد ثاباد، ثتران و ثامان در گروه مثبت ساختمانی میانه بازار صف خرید تشکیل دادند ولی نهایتا صف خود را عرضه کردند.

در گروه استخراج کانه های فلزی و درپی انتشار گزارش خوب کچاد، شاهد تشکیل صف خرید پرحجم آن در شروع بازار بودیم که موجب افزایش تقاضا و معاملات مثبت سایر هم گروهی ها نیز شد تا جاییکه کگل، کنور و کدما هم صف خرید شدند.

گروه فلزات اساسی نیز جو مثبتی داشتند در این میان نمادهای ذوب، فمراد، فولای، کاوه، فرآور، ارفع و فخاس صف خرید تشکیل دادند.

گروه پالایشگاهی با توجه به انتشار گزارشات کمتر از انتظار اهالی بازار، ادامه ابهامات و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، با فشار فروش و معاملاتی اکثرا منفی داد و ستد شدند تا جایی که نماد پرحاشیه شبندر صف فروش را تجربه کرد.

از سوی دیگر در گروه شیمیایی نیز، دادوستدهای اکثرا متعادل و منفی را نظاره گر بودیم در این بین نماد شپترو به دلیل خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داریی ها، همچنان با صف خرید در کنار نمادهای شگل و شسینا همراه بود.

در جریان بازار امروز، نماد هرمز پس از افشای اطلاعات با اهمیت (پایان سال مالی 96 با 24% تعدیل مثبت ) با رشد حدود 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. نماد فایرا نیز پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضا هیئت مدیره و افشای اطلاعات با اهمیت با افت حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد