اکتشاف و ماشین آلات

بهبود جایگاه صندوق بیمه فعالیت های معدنی منوط به افزایش سرمایه آن متناسب با نیاز بخش معدن در حلقه های زنجیره ارزش

بهبود جایگاه صندوق بیمه فعالیت های معدنی منوط به افزایش سرمایه آن متناسب با نیاز بخش معدن در حلقه های زنجیره ارزش
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل صندوق توسعه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: انتظار داریم با اختصاص اعتبار مصوب به معادن کوچک و متوسط، تحول و شوک مثبتی در بخش معدن اتفاق بیفتد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فرید دهقانی اظهار داشت: در اسفند 96 با حمایت دکتر کرباسیان، وزارت کار و معاونت معدنی وزارتخانه، توافق نامه ای بین «ایمیدرو»، «وزارت تعاون، کار و رفاه» و «معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور»، امضا شد که بر اساس آن صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، 10درصد از طرح 1.5 میلیارد دلاری توسعه اشتغال روستایی، (یعنی 1200 میلیارد تومان) را به معادنی که در شعاع 20 کیلومتری روستاها قرار دارند، پرداخت می کند.

وی افزود: همچنین طی تفاهمنامه انجام شده با شرکت ملی صنایع مس،‌ منابع لازم برای احیای معادن کوچک و متوسط این بخش، تزریق خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با بیان اینکه این صندوق یک نهاد حاکمیتی برای تسهیل بخش معدن و برای دسترسی به منابع مالی است، تصریح کرد: این رسالت قانونی بسیار مطلوبی برای صندوق مذکور است، اما دلیل اینکه چرا قانون در بخش اکتشاف و پوشش ریسک های اکتشافی، استخراج و فرآوری عمل نکرده، این است که به نظر می رسد آن باور حقیقی برای بخش معدن که می تواند موتور محرکه برای توسعه اقتصاد متوازن باشد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: سرمایه اسمی و حقیقی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم 10 میلیارد تومان بود که در دولت یازدهم به 143 میلیارد تومان رسید. با این حال صندوق بیمه و پتانسیل بخش معدن با هم همخوانی ندارد و اگر بخواهیم جایگاه صندوق در بخش معدن و صنایع معدنی رفیع باشد باید سرمایه آن متناسب با نیاز بخش معدن در حلقه های زنجیره ارزش افزایش یابد.

دهقانی خاطرنشان کرد: استراتژی ما از سال 93، به طور دقیق نهضت فرآوری برای معادن کوچک و متوسط است. طی این مدت، یکصد میلیارد تومان در بخش سنگ آهن برای استخراج و فرآوری اختصاص داده شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد