سنگ و فلز گرانبها

نمایشگاه بین‌المللی سنگ با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی در اصفهان گشایش یافت/ نمایشگاه تا روز جمعه برقرار است

نمایشگاه بین‌المللی سنگ با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی در اصفهان گشایش یافت/ نمایشگاه تا روز جمعه برقرار است
پایگاه خبری معدن نیوز - چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته روز دوشنبه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در جوار پل تاریخی `شهرستان` افتتاح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این نمایشگاه با حضور 80 مشارکت کننده خارجی و داخلی در هشت هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی تا روز جمعه چهاردهم اردیبهشت سال جاری برپاست.
مشارکت کنندگان داخلی از استان‌های اصفهان، تهران، قزوین، آذربایجان شرقی و همچنین بصورت ویژه شهرستان ماکو در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
همچنین شرکت‌هایی از چین و ایتالیا به صورت مستقیم و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آلمان و چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
در نمایشگاه امسال، انواع سنگ‌های فرآوری شده ساختمانی، صادراتی، عمرانی و تزئینی، تجهیزات و ماشین‌آلات و ابزار سنگبری و فرآوری سنگ، معادن سنگ و فناوری استخراج و خدمات و صنایع وابسته شامل حمل و نقل، لوازم و قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری تجهیزات به نمایش گذاشته شده است.
همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی، انجمن‌ها و نشریات تخصصی مرتبط و شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در خصوص این نمایشگاه گفت: شرکت تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارجی در افزایش میزان صادرات و شناساندن تولیدات ایرانی به دیگر کشورها نقش مهمی دارد.
`علی یارمحمدیان` اضافه کرد: در کشورهای دیگر بین 50 تا 70 درصد از یارانه شرکت در نمایشگا‌های خارجی به تولیدکنندگان اعطا می‌شود تا تمایل و میزان حضور آنها در نمایشگاه‌ها افزایش یابد.
وی تصریح کرد: سال گذشته هیچ یارانه ای به تولیدکنندگان داخلی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی تعلق نگرفت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان داخلی دیگر رغبتی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی نداشته باشند.
یارمحمدیان خواستار توجه بیشتر مسئولان به تولیدکنندگان داخلی برای شرکت در نمایشگاه‌های سراسر دنیا شد.
استان اصفهان دارای 230 معدن سنگ و بیش از یکهزار و 800 کارخانه فرآوری است و بزرگترین تولیدکننده سنگ تزیینی در کشور محسوب می‌شود.
سنگبری‌های این استان حدود 50 درصد از سنگ فرآوری شده موجود در بازار کشور را تامین می‌کنند.
ایران با داشتن حدود 2.4 میلیارد تُن ذخیره قطعی در انواع سنگ‌های گرانیتی، مرمریت، تراورتن، مرمر و چینی و کریستال، سهم بسزایی از ذخایر معدنی سنگ را به خود اختصاص داده است.
در این کشور حدود یکهزار و 955 معدن سنگ تزیینی وجود دارد.
نمایشگاه بین‌المللی سنگ از ساعت 16 تا 22 روزهای دهم تا چهاردهم اردیبهشت سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در جوار پل `شهرستان` اصفهان، پذیرای بازدیدکنندگان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد