سنگ آهن و ذغال سنگ

افزایش قیمت سنگ آهن در پی رشد تقاضای فولاد

افزایش قیمت سنگ آهن در پی رشد تقاضای فولاد
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت سنگ آهن فاین با عیار ۶۲ درصد از اواسط هفته گذشته افزایشی است. شاخص قیمت روز گذشته به ۶۷ دلار و ۵۵ سنت در هر تن تحویل بنادر چین رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بررسی قیمت ها نشان می‌دهد، در هفته منتهی به 20 آوریل سال گذشته قیمت ها 66 دلار و 85 سنت بسته شده بود. بنابراین تنها دلیل این افزایش قیمت، رشد نرخ ها در بازار آتی و بازار داخلی فولاد می باشد. با این حال خریداران در مورد رزرو محموله های دریایی محتاط هستند و ترجیح می دهند سنگ آهن مورد نیاز خود را موجودی انبار بنادر تامین نمایند.

 یکی دیگر از دلایل رشد قیمت سنگ آهن در چین سقوط موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین عنوان می شود.

 موجودی بنادر چین شاهد سقوط از رکورد بالای موجودی ثبت شده در پایان ماه مارس که 161.68 میلیون تن بود به 160.1 میلیون تن در 13 آوریل و 159.78 میلیون تن در 20 آوریل می باشد.

 همچنین دولت چین نرخ موجودی نقدی بانک های خود را کاهش داده است. این خبر کافی بود که بازار سنگ آهن به آن واکنش نشان دهد و افزایش قیمت ها در بازار سنگ آهن اتفاق بیافتد.

 کاهش نقدینگی بانک ها، توسط بانک مرکزی چین منجر خواهد شد که بخش املاک و مستغلات و وام گیرندگان بهره بیشتری از وام های بانکی ببرند.

از سوی دیگر قیمت فولاد چین به بالاترین سطح در 5 هفته گذشته اخیر رسیده و حتی رشد قیمت ورق در بازار داخلی چین، محرکی برای افزایش قیمت سنگ آهن بود و از این رشد نرخ حمایت کرد. 

 علاوه بر این رشد فعالیت های ساختمانی از بازار مواد خام و اولیه فولاد حمایت کرده و انتظار افزایش قیمت سنگ آهن را محتمل کرده به طوری که کاهش موجودی سنگ آهن انبارهای چین مشهود است. تشدید فعالیت های ساخت و ساز در ماه های آوریل و می در چین محتمل است و در نتیجه انتظارات در بازار برای رشد قیمت ها بیشتر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد