اخبار استان ها

صدور ۵ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان گناباد

صدور ۵ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان گناباد
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس صنعت و معدن گناباد گفت: کارخانجات سنگ و مواد معدنی گناباد ظرفیت‌های فراوانی برای اشتغال زایی دارند که نیازمند توجه بیشتری هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، هادی ایزدی اظهار داشت: 172 واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری را در این شهرستان ایجاد کند.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار، بیش از 8 هزار نظارت و بازرسی صورت گرفته و در همین زمینه 480 میلیون ریال جریمه نقدی برای واحدهای مختلف صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تاکید کرد: این شهرستان با وجود مواد معدنی فراوان و کارخانجات متعدد سنگ می‌تواند از ظرفیت‌های صادرات آن استفاده کند و در همین راستا در سال گذشته پنج پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال صادر شده است.

ایزدی تصریح کرد: تعداد 13 کارخانه این شهرستان برای تسهیلات طرح رونق تولید و صندوق توسعه روستایی معرفی شده‌اند و در سال 96 به این واحدهای تولیدی 226 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" سعی خواهیم کرد رفع موانع تولید و ارتقاء و رشد تولید را در دست اقدام داشته باشیم و تعدادی طرح در کمیسیون‌های مربوطه داریم که در صورت دریافت تسهیلات، 80 فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد خاطرنشان کرد: 6 هزار و 437 تن کالای صنعتی نیز به ارزش 2 میلیون و 870 هزار دلار طی سال گذشته از گناباد به 17 کشور صادر شد که این میزان صادرات 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد