سنگ آهن و ذغال سنگ

دبی میزبان ششمین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی متال بولتن

دبی میزبان ششمین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی متال بولتن
پایگاه خبری معدن نیوز- ششمین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی متال بولتن در روزهای ۲۵ و ۲۶ وریل ۲۰۱۸ (۵ و ۶ اردیبهشت ماه ۹۷) در دبی برگزار می گردد.
  بزرگنمايي:

کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازارهای بین الملل معدن و صنایع معدنی در گفت و گو با معدن نیوز به تشریح ششمین کنفرانس گندله و آهن اسفنجی متال بولتن پرداخت و گفت: ششمین دوره کنفرانس گندله و آهن اسفنجی در هفته پایانی آوریل 2018 برگزار می گردد. دو دوره نخست این کنفرانس در ابوظبی و سه سال متوالی نیز در دبی برگزار شد. در ابتدای شکل گیری این کنفرانس به دلیل حامی مالی این رویداد که شرکت آهن و فولاد الغریر (Al Ghurair) بود، کنفرانس در ابوظبی برگزار گردید اما به واسطه محدودیت های موجود، محل برگزاری کنفرانس به دبی منتقل شد.

وی افزود: این رویداد به عنوان یکی از وقایع موفق حوزه زنجیره فولاد شناخته می شود و بزرگان بازار از سراسر دنیا به ویژه بازارهای خاورمیانه و شمال آفریقا حضور دارند. علاوه بر این شاهد حضور فعالان بازارهای آسیای میانه، آسیا به ویژه چین، اروپا و حتی آفریقا در این کنفرانس هستیم که با این حال بیشترین درصد حضور مربوط به شرکت های تولیدکننده و متقاضی از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منطقه منا) و هندوستان می باشد.

جعفری طهرانی تصریح کرد: این کنفرانس آخرین اطلاعات و پیش بینی ها درخصوص مصرف، تولید، تقاضا و شرایط حاکم بر بازار گندله و آهن اسفنجی را مورد رصد قرار می‌دهد. همچنین این کنگره فرصتی است که خریداران و فروشندگان به صورت رو در رو با یکدیگر مذاکره نمایند چراکه رویدادهایی نظیر این کنفرانس، فرصتی برای بازاریابی محسوب می شود. لذا کنگره بین المللی آهن اسفنجی و گندله متال بولتن از این مقوله مستثنی نبوده و تاکنون بسیار موفق عمل کرده و حتی به عنوان ابزاری برای بازاریابی کارخانجات مطرح بوده است.

این کارشناس امور بین الملل معدن و صنایع معدنی ادامه داد: به طور معمول 150 تا 200 نفر در سالن اصلی و 50 تا 100 متقاضی نیز در سالن های فرعی این کنفرانس حضور پیدا می کنند و همین امر موجب شده این کنفرانس در رده کنفرانس های تخصصی طبقه بندی شده و قرار گیرد و به اعتقاد من در طبقه کنفرانس های خوب و قابل قبول از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و امکان ملاقات حضوری حاضران محسوب می شود.

وی که در 5 سال متوالی برگزاری این کنفرانس بنده به عنوان سخنران حضور داشته است درباره این دوره به معدن نیوز چنین گفت: در این دوره سخنران مستقلی از ایران حضور ندارد و سه نماینده از ایران حضور داشته و به سوالات اداره کننده پنل و حضار پاسخ خواهند گفت. این پنل روز دوم کنفرانس یعنی پنجشنبه ساعت 9:30 صبح مورخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) بوده که به موضوع "ایران بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی" پرداخته و همین موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. علاوه براین، در بخش هایی از این کنفرانس به موضوع تولید آهن اسفنجی دو غول تولیدکننده یعنی ایران و هند در سال 2025 پرداخته خواهد شد. قرار است در کنگره مذکور جایگاه ایران در تولید و صادرات آهن اسفنجی مجددا مورد بررسی قرار گرفته و موضوع عوارض صادراتی گندله و امکان لغو آن در سال 1397 مورد بحث قرار گیرد.

لازم به ذکر است پنل مذکور با حضور بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا نیکو سخن معاون بازرگانی ایریتک و کیوان جعفری طهرانی کارشناس امور بین الملل معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد و هادی حامی از گروه MMetals نیز اداره کننده این پنل تخصصی است و سئوالات از شرکت کنندگان را مطرح می نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد