سنگ آهن و ذغال سنگ

دبیر انجمن ذغال سنگ؛

معادن ذغال جهت بروزرسانی تجهیزات از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می کنند/ اولین محموله ذغال ایران به چین صادر شد/ معادن ذغال از پرداخت یک درصد از مبلغ فروش به خزانه معاف شدند

معادن ذغال جهت بروزرسانی تجهیزات از منابع صندوق توسعه ملی استفاده می کنند/ اولین محموله ذغال ایران به چین صادر شد/ معادن ذغال از پرداخت یک درصد از مبلغ فروش به خزانه معاف شدند
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن ذغال سنگ ایران از معافیت معادن ذغال سنگ از پرداخت یک درصد فروش به خزانه خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعید صمدی، دبیر انجمن ذغال سنگ ایران با بیان اینکه تاریخ اعمال نرخ جدید ذغال سنگ در سال 96 از اول مهرماه 96 است، گفت: خبر خوب برای معادن ذغال این است که معادن ذغال سنگ از پرداخت یک درصد فروش طبق قانون بودجه سال 97 معاف شدند.

وی با اشاره به جلسه اخیر فعالان معادن ذغال سنگ با تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: معادن ذغال سنگ از پرداخت یک درصد فروش طبق قانون بودجه سال 97 و قانون برنامه ششم به عنوان عوارض معاف شدند.

دبیر انجمن ذغال سنگ ایران با بیان اینکه تاریخ اعمال نرخ جدید ذغال سنگ در سال 96 از اول مهر ماه 96 است، افزود: درجهت واقعی نمودن قیمت ذغال سنگ از ابتدای سال 1397 هیئتی متشکل از ذوب آهن، هیئت مدیره انجمن ذغال سنگ ایران، وزارت صنعت، معدن وتجارت و کارشناسان بی طرف باتوجه به قیمت جهانی و شرایط کیفی زغالسنگ ایران قیمت جدید را مشخص و وزارت صنعت و وزارت کار ملزم به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: باتوجه به لزوم توسعه و بازسازی معادن ذغال سنگ و به روز نمودن تکنولوژی استخراج معادن مقرر شده اقدامات لازم جهت استفاده معادن ذغال سنگ از صندوق توسعه ملی فراهم شود.

صمدی تصریح کرد: برای بالا بردن ضریب ایمنی معادن ذغال سنگ مقرر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعهدات خود در زمینه کمک به ایمنی معادن از طریق خرید تجهیزات ایمنی و ارسال آن به معادن ذغال سنگ اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در خاتمه نیز اشاره ای به صادرات زغال ایران داشت و گفت: خوشبختانه اولین محموله صادارت ذغال سنگ به چین انجام شده که این موضوع برای معادن ذغال سنگ بسیار قابل اهمیت است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد