ورزش بنگاه ها

ایرانمنش، ناظر مالی باشگاه های صنعت مس:

سکوهای ورزشگاه شهدای مس فاقد ایمنی است/ ۱.۷ میلیارد تومان از کل وجه پرداختی به پیمانکار را پس گرفتیم/ ایمن سازی و تقویت سکوها ۵ میلیارد تومان هزینه می برد

سکوهای ورزشگاه شهدای مس فاقد ایمنی است/ ۱.۷ میلیارد تومان از کل وجه پرداختی به پیمانکار را پس گرفتیم/ ایمن سازی و تقویت سکوها ۵ میلیارد تومان هزینه می برد
پایگاه خبری معدن نیوز- ناظر حفظ و حراست از ورزشگاه های شرکت مس می گوید سکوهای ورزشگاه شهدای مس، استادیوم اختصاصی تیم فوتبال مس کرمان فاقد ایمنی و استاندارد های لازم است و به طور کلی بالای ۸۰ درصد این سکوها بر روی هم منطبق نیستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این روزها ماجرای انتشار اسامی مدیران ورزشی شرکت ملی صنایع مس ایران برای رفتن به جام جهانی روسیه به سوژه اصلی رسانه های ورزشی و فضای مجازی تبدیل شده است. یکی از افرادی که نامش در این لیست وجود داشت، اکبر ایرانمنش ناظر مالی باشگاه های صنعت مس است. ایرانمنش که از مدیران با سابقه و شناخته شده ورزش در وزارت علوم است و به عنوان یکی از داوران بین المللی کشتی ایران در عرصه های ورزشی شناخته شده است در دوران حضور احمد مراد علیزاده در شرکت ملی صنایع مس ایران همواره در کنار ورزش صنایع مس حضوری فعال داشته است.
پس از انتشار لیست اسامی وی گفت و گویی با رسانه ها داشت اما این گفت وگو و صحبت در خصوص اعزام مدیران مس و سوالات دیگری در خصوص چرایی عدم اعزام مربیان شاخص فوتبال استان به این رقابت ها موجب شد تا ایرانمنش با انتقاد از برخی افراد و اشخاص که تحت تاثیر جریانی خاص دست به انتشار این لیست زده اند، کرده و مسائل و جریاناتی مهم تر از این موضوع را رسانه ای کند.
این ها بخشی از صحبت های اکبر ایرانمنش، اکبر آقای معروف ورزش کرمان است: من تا به حال حدود یکصد سفر به خارج از کشور داشته ام. پاسپورت های من گواهی بر صحبت های من است. آقایان فکر کرده اند من خارج ندیده هستم.
اینکه شرکت ها و صنایع می خواهند مدیران و مسئولان خود را برای برگزاری سمینارها، جشنواره ها و مسابقات ورزشی به خارج از کشور بفرستند یک مسئله درون سازمانی است و من فکر می کنم در حیطه اختیارات مدیرعامل یا اعضا هیئت مدیره هر موسسه و شرکتی باشد.
چهار سال قبل هم با گروهی از اساتید دانشگاه و از طرف وزارت علوم به مسابقات جام جهانی برزیل رفتم و این صحبت ها هم اصلا مطرح نبود. متاسفانه عده ای در کرمان فکر می کنند باهوش هستند و می توانند با این کارها مجموعه شرکت مس را وارد حاشیه کنند. شرکت مس اگر هم گروهی را به مسابقات جام جهانی روسیه اعزام می کرد اهدافی را به دنبال داشت. این مسابقات در واقع یک کلاس جهانی در بخش مدیریت ورزش و فوتبال است و مدیرانی که از سمت شرکت به این مسابقات اعزام می شدند، می توانستند داشته ها و تجربیات بهتر و با ارزش تری را کسب کنند .
اینکه برخی می گویند چنین شد و چنان شد هم به دلیل نگرانی آن ها نسبت به مسائل دیگر است، مراد علیزاده تا وقتی که بر مسند کار بودند این موضوع را بررسی کردند و پس از بررسی همه جوانب تشخیص دادند تا این سفر انجام نشود و بر اساس عرف کار شرکت در زمان استعلام هزینه ها مبلغی را به شرکت مد نظر پرداختی داشته و بعد از کنسل شدن این سفر با پرداخت درصدی به عنوان خسارت به شرکت طرف حساب مابقی پول را دریافت کرده است.
وی همچنین در خصوص اینکه چرا مربیان فوتبال استان در برنامه شرکت مس برای این سفر دیده نشده بودند گفت: این موضوع هم قابل بررسی است. بالاخره حضور هر گروهی مرتبط با فوتبال و ورزش در این مسابقات می تواند منجر به بالا رفتن سطح فنی آن ها شود.
ایرانمنش در ادامه می گوید: در جایی مطلبی مبنی بر اینکه چرا ورزشگاه شهدای مس آماده بهره برداری نمی شود را دیدم اینکه چرا این استادیوم در دوران حضور مهندس مراد علیزاده افتتاح نشد، موضوع مهمی است.
وی گفت: ما کرمانی ها نمی توانیم موفقیت یکدیگر را تحمل کنیم . متاسفانه برخی افراد با ندانم کاری و به دلیل مسائل سیاسی و حسادت ها شرایط را به شکلی پیش برده اند که حتی تعداد مدیران کرمانی حاضر در هیئت مدیره صنایع مس کمتر از گذشته شود، حال با توجه به شکل گیری هیئت مدیره جدید و حضور اعضا آذری هیئت مدیره باید به انتظار تبعات بعدی برای صنعت مس باشیم. این گونه که به من گزارش داده اند یک آقایی از کرمان به اروپا رفته و وقتی یک ورزشگاهی را در اروپا دیده است، آن ورزشگاه را پسندیده و برای ساخت این ورزشگاه از آن ورزشگاه الگو گرفته است. متاسفانه ساخت ورزشگاه را بدون نقشه و طراحی های لازم آغاز کرده اند. دوستان حتی در مرحله ساخت فراموش کرده اند ورودی لازم را برای ورود آمبولانس و سایر وسایل نقلیه ای که باید کنار زمین حضور داشته باشند ایجاد کنند که پس از حضور شهبازی وی این کار را با انجام هزینه ای دوباره انجام داده است.

وی درباره عدم افتتاح این ورزشگاه گفت: متاسفانه پلکان ها و سکوهای ورزشگاه بر روی هم منطبق نیستند، آقایان مسئولی که تا پیش از زمان حضور شهبازی در این سمت مسئولیت داشتند، از پیمانکار، مدیر اجرایی و ناظر متاسفانه نظارت درستی بر اجرای طرح نداشته اند و با این وضعیت اگر ما ورزشگاه را افتتاح می کردیم امکان وقوع یک فاجعه انسانی وجود داشت. صندلی ها و اسکوربورد های ورزشگاه خریداری شده و در انبار های ورزشگاه هستند، اما با این شرایط نمی توان ورزشگاه را افتتاح کرد، یا باید این سکوها را تخریب کنیم و از نو کار ساخت سکوهای ورزشگاه 30 هزار نفری را آغاز کنیم یا مسئولان شرکت مس فکر دیگری برای این پروژه داشته باشند. شهبازی پس از بررسی شرایط ورزشگاه و دیدن این وضعیت از پیمانکار، ناظر اجرایی و ناظر پروژ شکایت کرد و ما توانستیم مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از کل وجه پرداختی به پیمانکار را از وی باز پس بگیریم اما این کار که برای شرکت مس ورزشگاه نمی شود. ایمن سازی و تقویت سکوها و پلکان ها رقمی در حدود 5 میلیارد تومان برای شرکت هزینه دارد و این مبلغ با توجه به هزینه های صورت گرفته و سو مدیریت آقایان به صرفه نیست !
ایرانمنش ادامه داد: با توجه به مشاهده این شرایط و تصمیم گیری جمعی از مهندسان و کارشناسان در نهایت رای بر توقف پروژه صادر شد چرا که اگر یک جمعیت 30 هزار نفره برای تماشای یک بازی حساس به این ورزشگاه بیاید و پس از زدن یک گل و یا موفقیت تیم مس در برابر رقیب موجی از انرژی و هیجان ناشی از بالا و پائین پریدن تماشاگرها به سکوها وارد شود، دیگر اثری از ورزشگاه باقی نخواهند ماند و ما شاهد بروز یک فاجعه انسانی در کنار تماشای یک بازی فوتبال خواهیم بود. به همین علت مهندسان و کارشناسان به ما توصیه کردند تا تعیین تکلیف و حل و فصل این مشکل انجام هرگونه اقدامی در این ورزشگاه خطرناک است.

ناظر حفظ و حراست از ورزشگاه های شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: متاسفانه آقایان به هدر رفت میلیارد ها تومان از سرمایه ها و منافع استان را نمی بینند و با طرح مسئله اعزام به جام جهانی قصد تخریب مهندس مراد علیزاده و آقای دلاوری را داشتند. درصورتی که همین افرادی که امروز انگشت اتهام اتفاقات ورزشگاه به سمت آن ها نشانه رفته است به خوبی می دانند که آقایان در قبال رفتارهای ناشیانه و خطاهای انجام گرفته نجابت کرده و سکوت اختیار کرده اند .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد