سنگ و فلز گرانبها

تشکیل کنسرسیوم غیر دولتی تولید و تجارت سنگ در دست بررسی ایمیدرو و انجمن سنگ ایران

تشکیل کنسرسیوم غیر دولتی تولید و تجارت سنگ در دست بررسی ایمیدرو و انجمن سنگ ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستیابی به صادرات بیش از ۲ میلیارد دلاری سنگ تزئینی تا پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰) هدفگذاری شده و این مهم باید با ظرفیت سازی به منظور توسعه بازار و افزایش صادرات سنگ تزئینی ایران از حدود ۳۰۰ میلیون دلاری فعلی تحقق یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مهدی کرباسیان، افزود: سازمان ایمیدرو و انجمن سنگ ایران تشکیل کنسرسیوم غیر دولتی با مشارکت این سازمان، شرکت های خصوصی داخلی و شرکتهای معتبر خارجی در زمینه تولید و تجارت سنگ تزئینی و ساختمانی را در دست بررسی دارد.

 کرباسیان اضافه کرد: پیشنهاد شده تا انجمن سنگ ایران نسبت به تشکیل یک شرکت کنسرسیوم صادراتی با عضویت اعضای خود اقدام نماید و سازمان ایمیدرو نیز با یک شرکت خارجی و کنسرسیوم یاد شده اقدام به تشکیل شرکت صادراتی نماید.

انجمن سنگ ایران درصدد است در منطقه ویژه کاشان با دریافت یک قطعه زمین نسبت به ایجاد نمایشگاه صادراتی سنگ های تزئینی اقدام نماید.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مدت 10 ماهه امسال ( منتهی به دی ) صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ب بیش از رقم 53.3 میلیون تن به ارزش افزون بر 7.5 میلیارد دلار رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد