گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون بهره برداری فولاد خراسان:

فولاد خراسان به جمع فولادسازان میلیونی کشور پیوست/ در زنجیره فولاد از انتها به ابتدا آمدیم!!!

فولاد خراسان به جمع فولادسازان میلیونی کشور پیوست/ در زنجیره فولاد از انتها به ابتدا آمدیم!!!
معاون بهره برداری فولاد خراسان با اعلام این خبر که این شرکت در انتهای سال ۹۶ به جمع فولادسازان میلیونی کشور پیوست گفت: در حال حاضر فولاد خراسان دو طرح فولادسازی هر یک به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن دارد و با این حساب تا پایان سال انتظار تولید بیش از یک میلیون تن شمش را در شرکت داریم.
  بزرگنمايي:

حمیدرضا زارع در گفت و گو با معدن نیوز با بیان این مطلب افزود: کار تولید آزمایشی واحد گندله سازی فولاد خراسان هم آغاز شده و انتظار می رود در هفته های پایانی اسفند ماه این طرح به طور رسمی افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

وی درمورد معدن که به اعتقاد وی بیشترین ارزش افزوده را برای فولاد خراسان ایجاد خواهد کرد هم به معدن نیوز اظهار داشت: امیدوارم تا انتهای سال 98 بهره برداری از واحد کنسانتره سازی سنگان خواف انجام شود و با این اقدام، رقابت پذیری فولاد خراسان درمقابل سایر فولادسازان بهبود یابد.

زارع با اشاره به اینکه سیستم کارخانه از ابتدای تاسیس back integration بوده گفت: از اینرو به جهت برخی مشکلات در تامین نقدینگی و عدم وابستگی، اولین واحدی که در سال 79 در فولاد خراسان به بهره برداری رسید واحد نورد بود. در ادامه در سال 81 فاز نخست واحد فولادسازی بهره برداری شد و در نهایت با سود حاصل از واحدهای موجود، دو واحد آهن اسنفجی در سال 88 راه اندازی شد و سپس به سراغ فاز دوم فولادسازی و گندله سازی رفتیم.

گفتنی است با وجود کمبود کنسانتره در کشور فولاد خراسان واحد گندله سازی خود را زودتر از واحد کنسانتره سازی احداث و به بهره برداری رسانده است. علی رغم ادعای مدیران فولاد خراسان مبنی بر اینکه سیاست این شرکت تکمیل زنجیره از آخر به اول است ولی طبق اطلاعاتی که معدن نیوز کسب کرده موضوعات دیگری مطرح است و به دلیل اتخاذ تصمیماتی از سوی این شرکت به ناچار بهره برداری از واحد تولید کنسانتره چندین سال به تعویق افتاده که در آینده به محض تکمیل اطلاعات، دلایل این امر اطلاع رسانی خواهد شد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد