گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد:

صادرات بیش از یک میلیون تنی فولاد هرمزگان تا پایان سال

صادرات بیش از یک میلیون تنی فولاد هرمزگان تا پایان سال
پایگاه خبری معدن نیوز- فرزاد ارزانی از رشد ۲۸ درصدی تولید فولاد هرمزگان در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات ۱۰ درصد و فروش داخلی ۵۰ درصد افزایش داشته است.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به ظرفیت اسمی 1.5 میلیون تنی این شرکت در تولید تختال به معدن نیوز گفت: شرکت در سال 96 به ظرفیت های مهمی دست یافت و رکوردهای زیادی را به ثبت رساند.

وی افزود: رکوردهای ثبت شده در سال 96 از ابتدای تاسیس شرکت یعنی سال 90 بی سابقه است.

ارزانی با بیان اینکه در سال 96 تولید کل شرکت 28 درصد رشد داشت اظهار داشت: در بخش صادرات رشد 10 درصد و در فروش داخلی افزایش 50 درصد را شاهد بودیم.

وی میزان صادرات فولاد هرمزگان در 11 ماهه اول امسال را بیش از 990 هزار تن محصول عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال صادرات از مرز یک میلیون و 50 هزار تن عبور خواهد کرد. همچنین در امر فروش داخل، بیش از 450 هزار تن محصول برای بازار داخلی تولید کردیم و به شرکت های مربوطه تحویل گردیده است.

ارزانی تصریح کرد: در فولاد هرمزگان علاوه بر ارتقا تولید، بر بحث ارتقا بهره وری تمرکز جدی شد و توجه ویژه ای شده است. فولاد هرمزگان در راستای اهداف سند چشم انداز 1404، قرارداد طرح توسعه ای خود را به امضا رسانده که براساس آن ظرفیت تولید از 1.5 میلیون تن فعلی به 3 میلیون تن خواهد رسید.

قرارداد طرح توسعه ای هرمزگان با شرکت آلمانی SMS منعقد گردیده و در مرحله اخذ فاینانس می باشد تا کلک فاز دو و طرح توسعه این شرکت بر زمین زده شود.

بندرعباس به دلیل دسترسی به آب های آزاد، پتانسیل خوبی برای ایجاد ظرفیت 10 میلیون تنی فولاد دارد و فولاد هرمزگان به همراه فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلی این شرکت و سایر شرکت های حاضر در منطقه، آمادگی گسترش ظرفیت ها در این منطقه را دارد.

وی بحث مهمی که در تحقق اهداف سند چشم انداز و تولید 55 میلیون تن فولاد وجود دارد را زیرساخت خواند و گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو اندیشیده امیدواریم این زیرساخت ها تامین گردد.

وی در خاتمه هم فولاد هرمزگان را شرکت جوانی خواند که پتانسیل های زیادی در آن نهفته است که با افزایش ظرفیت سال به سال شاهد بهبود عملکرد آن بود.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد