معدن

بنگاه های اقتصادی روش های جدیدی را برای ایجاد نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی داشته باشند

بنگاه های اقتصادی روش های جدیدی را برای ایجاد نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی داشته باشند
پایگاه خبری معدن نیوز- ۳۸ صادرکننده نمونه خراسان رضوی در مراسمی با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران، استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مورد تجلیل قرار گرفتند.
  بزرگنمايي:


به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان با اشاره به معرفی و تجلیل از پنج صادرکننده نمونه ملی و 33 صادرکننده نمونه استانی، بیان کرد: امسال در ترکیب صادرکنندگان استان، بخشهای جدید شامل صنعتگران خبره و حساس نسبت به تولید و تجارت، نسل دوم و سوم صنعتگران، واحدهای صنفی و صادرکنندگان فولاد قرار گرفتند.

راضیه علیرضایی با بیان اینکه علاوه بر رشد ارزش صادرات کالا از خراسان رضوی در سال 96 تحول کیفی در نظام و سیاست‌های تجاری استان حایز اهمیت است، افزود: در این زمینه سیاست‌های جدید در بخش تجاری خراسان رضوی در چهار سال گذشته اتخاذ شده است که در این سیاست‌ها به برخی بخش‌ها مانند سابقه استان در تولید محصولات صنایع غذایی و تبدیلی، ماشین سازی و قطعه سازی خودرو مدنظر قرار گرفت و در کنار آن توسعه بخشهای جدید مانند صنایع معدنی توجه شد.

وی با اعلام اینکه در چهار سال گذشته با برنامه ریزی بر روی صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس در خراسان رضوی ایجاد تحول در این بخشها به وجود آمد، گفت: ظرفیت تولید فولاد در نیشابور از 720 هزار تن به 2 میلیون و 600 هزار تن در سال رسید، ظرفیت‌های جدید تولیدی در بخش گندله و کنسانتره در سنگان، دو خط بزرگ تولیدی برای سیلیس و واحدهای فرآوری مس در استان ایجاد شد.

علیرضایی افزود: در مجموع سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی استان از 295 میلیارد تومان در سال 92 به سه هزار و 400 میلیارد تومان در سال 96 رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تحولی که در برخی صنایع استان ایجاد شد، پروژه های تولیدی در زمان کوتاه تر به بهره برداری رسیدند به طوری که پروژه واحد کنسانتره 2.5 میلیون تنی سنگان در مدت 24 ماه به بهره برداری رسید.

علیرضایی گفت: با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان در حوزه تولید، به مزیت‌های منطقه ای توجه شد و در این راستا واحد بزرگ تولیدی حوله در چناران به بهره برداری رسید که یک واحد بزرگ موفق در تولید و صادرات به شمار می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی توجه به برخی مسایل در سیاست های تجاری استان را از سوی صادرکنندگان ضروری دانست و افزود: بنگاه های اقتصادی باید شبکه فروش و حمایت از کالای خود را در کشورهای هدف صادراتی ایجاد کنند.

علیرضایی گفت: ضروری است بنگاه های اقتصادی روشهای جدیدی را برای ایجاد نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی داشته باشند که شامل مواردی مثل خدمات پس از فروش، مشارکت در اقتصاد، ایجاد تشکلهای مشترک با فعالان اقتصادی کشورهای هدف صادراتی است.

وی گفت: صادرکنندگان نباید فقط کالای خود را به کشور دیگر ببرند و بفروشند بلکه باید با اتخاذ مدل و سیاست تجاری جدید قادر باشند ضمن حفظ توانمندی های خود و دفاع از توان تجاری کشور، خراسان رضوی را در بازارهای جهانی ادغام کنند.

علیرضایی ادامه داد: باید برای ماندن کالای تولیدی استان در بازارهای هدف صادراتی و خلق محصولات جدید به فرآیندهای جدید سرمایه گذاری توجه و برای آن برنامه ریزی کرد و این برنامه ریزی نباید تک بنگاهی باشد بلکه باید از ظرفیت های تشکل های غیردولتی در این زمینه بهره گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: باید در سیاست تجاری خود رویه ای اتخاذ کرد که ضمن حمایت از تولید داخلی، به مصرف کننده کشور هدف صادراتی و به کار مشترک با فعال اقتصادی در کشور هدف نیز فکر کرد.

علیرضایی افزود: در 10 ماه امسال 26 فقره اعزام و پذیرش هیات تجاری در خراسان رضوی انجام گرفته و چندین نمایشگاه اختصاصی کالای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی استان برپا شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد