اقتصاد و صنعت

واردات نفت هند از ایران افزایش یافت

واردات نفت هند از ایران افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- واردات نفت پالایشگاه خصوصی هندی "اسار اویل" از ایران در ژانویه ۵۰.۲ درصد نسبت به دسامبر افزایش داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،  آمار منابع بازرگانی و خدمات رهگیری کشتی نشان داد "اسار اویل" که یکی از مشتریان هندی بزرگ نفت ایران است، در ژانویه 204 هزار و 500 بشکه در روز در مقایسه با حدود 135 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد. این پالایشگاه در سال میلادی گذشته حدود 21 درصد نفت کمتری از ایران خرید که به حدود 134 هزار بشکه در روز بالغ شد.

هند در ژانویه حدود 495 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که در مقایسه با دسامبر حدود 3.4 درصد و در مقایسه با ژانویه سال میلادی گذشته، 10.7 درصد کاهش داشته است. پالایشگاه‌های دولتی هند به تلافی تصمیم ایران برای اعطای حق توسعه میدان گازی بزرگ فرزاد بی به یک شرکت روسی به جای کنسرسیوم هندی که این میدان را کشف کرد، تصمیم گرفتند میزان خرید نفت از ایران را در سال مالی منتهی به مارس سال 2018 حدود یک چهارم کاهش دهند.

غول نفتی روس‌نفت و شرکایش شامل ترافیگورا و صندوق UCP روسیه، قرارداد 12.9 میلیارد دلاری برای خرید 98.3 درصد سهم در اسار اویل را در اوت سال میلادی گذشته نهایی کردند و به این ترتیب این کنسرسیوم جای پایی در آسیا و همچنین منبع جدیدی برای نفت خود پیدا کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد