طلا و نقره

رشد ذخایر قطعی طلا در کردستان

رشد ذخایر قطعی طلا در کردستان
استان کردستان با قرارگیری در زون‌های پتانسیل‌دار طلا بیش از ۱۱ درصد از ذخایر قطعی طلای کشور را در خود جای داده و بیش از ۶۰ درصد تولید شمش طلای کشور در کردستان انجام می‌گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از ازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، با انجام اکتشافات تکمیلی طلا که به زودی اعلام خواهد شد منابع پتانسیل دار طلا در کردستان به 30 درصد خواهد رسید.

گفتنی است، یکی از اکتشافات سازمان زمین شناسی کشف ذخایر ارزشمند طلا در کردستان بود که منجر به کشف طلای قلقله با ذخیره 10.29 میلیون تن کانسنگ با عیار 1.2 گرم در تن، طلای کرویان با ذخیره 3.34 میلیون تن کانسنگ با عیار 1.18 گرم در تن و طلای قبغلوجه با ذخیره 1.04 میلیون تن کانسنگ با عیار 1 گرم در تن شد.

سه محدوده فوق الذکر در سال 91 از طریق فراخوان مزایده عمومی با مجموع 17.3 تن طلای خالص واگذار شده که در شرف احداث کارخانه استحصال و تولید شمش طلا است.

محدوده‌های پتانسیل دار طلای کردستان که توسط سازمان زمین شناسی معرفی و در دست مطالعه یا در آینده نزدیک مطالعه خواهند شد شامل محدوده انومالی پیرخدر، محدوده انومالی قره‌چر، محدوده انومالی سرد کوهستان، محدوده انومالی زاوه کوه و محدوده انومالی گندمان می باشد.

سه پروانه اکتشاف طلا در کردستان بنام سازمان زمین‌شناسی حمزه قرنین، کس نزان، میرگه نقشینه موجود بوده که یکی از آنها به گواهی کشف تبدیل شده است.

این سازمان امید دارد با اکتشافات نوین در سال پیش رو شاهد معرفی ذخایر قابل توجهی از طلا در کشور باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد