سنگ و فلز گرانبها

رونق حوزه معدن نیازمند تعامل بین المللی است

رونق حوزه معدن نیازمند تعامل بین المللی است
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق حوزه معدن نیازمند بهبود توسعه صادرات و تعامل بین المللی و کارسازی در ساخت و ساز داخلی است که سال آتی بر این مهم تاکید خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد شریعتمداری، در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از نمایشگاه سنگ محلات افزود: با حمایت خانه ملت منابع مناسبی در حوزه فنی و اقتصادی صنعت برای سال آتی دیده شده و پرداخت اعتبارات یارانه دار برای نوسازی صنعت کلید خواهد خورد.

وی محلات را قطب سنگ کشور عنوان کرد و توضیح داد: 60 درصد سنگ تراورتن در این شهرستان تولید می شود و باید با برنامه های هدفمند ظرفیت های معدنی این خطه به عنوان طلای خفته در کوه ها در جریان تولید ثروت، صادرات، اشتغال و کارآفرینی بیش از پیش فعال شود.

شریعتمداری اضافه کرد: معادن ایران سرمایه خدادای است که می طلبد در قطب های معدنی، زنجیره کاری همچون ایجاد شهرک صنعتی و اقتصادی مرتبط فراهم شود و از امتیازها و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران نیز بهره برده شود.

وی توضیح داد: برخی مشکلات حوزه معدن با محیط زیست وجود دارد که سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت در مسیر استانداردهای بین المللی زیست محیطی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: معادن در برخی مسایل مالیاتی و جرایم نیز مشکلاتی دارند که در آینده نزدیک نمایندگانی از انجمن سنگ، اقتصاد دارایی و صنعت و معدن به این مهم رسیدگی می کنند.

وی در این سفر از خطوط تولید شرکت صنایع سنگ پاسارگاد در شهر محلات بازدید کرد. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و اشتغال 60 نفر در زمینه فرآوری سنگ فعالیت دارد


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد