گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس انجمن سنگ آهن در گفت و گو با معدن نیوز مطرح کرد؛

به فکر تجمیع همایش ها باشیم

به فکر تجمیع همایش ها باشیم
تعدد کنفرانس ها و همایش ها در کشور تاثیرات منفی بر روی کسب و کارها می گذارد و باید به فکر تجمیع آنها بود.
  بزرگنمايي:

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت و گو با معدن نیوز با اشاره به پنجمین همایش سنگ آهن که سال آینده برگزار می شود گفت: با تصمیم گیری های صورت گرفته این کنفرانس که قرار بود همچون سال های گذشته در دی ماه برگزار گردد به اردیبهشت ماه سال آینده منتقل شد.

وی این همایش را متفاوت تر از سایر همایش های برگزار شده خواند و افزود: دلیل تغییر زمان برگزاری این کنفرانس ضیق وقت و مصادف شدن زمان برگزاری همایش با تعطیلات ژانویه بود که امکان حضور مهمانان خارجی را فراهم می آورد. از سوی دیگر همایش فولاد نیز عامل دیگری در تغییر زمان همایش سنگ آهن است.

اکبریان خاطرنشان کرد: دو همایش بزرگ در طول سال در کشور برگزار می شود که یکی از آنها همایش فولاد است و دیگری همایش سنگ آهن می باشد. به واسطه اینکه در این دو همایش به مسائل، مشکلات و آینده چرخه و زنجیره فولاد کشور پرداخته می شود و افراد حاضر در آن یکسان هستند نزدیکی این دو رویداد مطلوب به نظر نمی رسید. در نتیجه همایش سنگ آهن به بعد از سال موکول و منتقل شد.

وی تاثیر این گونه کنفرانس ها را بر بازار چنین توضیح داد: این چنین همایش ها در بیشتر کشورها منشا وحدت بین اجزای کسب و کارها بوده و امکان مذاکرات رو در رو را فراهم می آورد. علاوه بر این، وزن سنجی بر روی عملکرد کسب و کارها ایجاد می کند. نقطه ضعف را می توان تعدد برگزاری همایش ها و کنفرانس ها دانست که بجای تاثیر مثبت، تاثیرات منفی بر روی کسب و کارها می گذارد. بنابراین شاید در آینده به فکر تجمیع کنفرانس ها باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد