سنگ و فلز گرانبها

استخراج سالانه ۳۰۰ هزار تن سنگ تزئینی در چایپاره

استخراج سالانه ۳۰۰ هزار تن سنگ تزئینی در چایپاره
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: بیش از ۳۰۰ هزار تن سنگ معدنی تزئینی سالانه در این شهرستان استخراج می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسین بنکدار در بازدید از روند پیشرفت استخراج سنگ مرمریت معادن چایپاره افزود: 26 معدن فعال در این شهرستان وجود دارد که ذخیره قطعی آن بیش از 100 میلیون تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: سالانه 70 درصد تولیدات این شهرستان جهت فرآوری به دیگر استان های کشور صادر می شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت چایپاره ادامه داد: برای تامین زیر ساخت های معدنی از جمله راه اندازی واحد فرآوری مجوز تاسیس واحد بزرگ فرآوری این شهرستان در حال اجراست.

بنکدار گفت: بهره برداری از این واحد بزرگ فرآوری، چایپاره را به یک قطب مهم تولید و صادرات این محصول در استان تبدیل می کند.

وی اضافه کرد: 250 نفر در صنایع معدنی و تولید سنگ های تزئینی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: وجود این معادن نقش مهمی در اقتصاد و اشتغالزایی منطقه دارد و این امر فرصت مطلوبی برای توسعه بوده و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایرنا 437 فقره معدن دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد 181 مورد مربوط به تولید سنگ های تزئینی است.

سینیت سبز پیرانشهر، گرانیت افشار شاهیندژ و تکاب، مرمریت الوان خوی، تراورتن الوان ماکو، تراورتن سفید و کرمی تکاب، گرانیت دولفینی میاندوآب، مرمریت کرمی ارومیه، تراورتن های مهاباد، گابرودیوریت مشکی پیرانشهر، ارومیه و مهاباد و همچنین مرمر الوان نقده و سلماس از جمله سنگ هایی تزئینی و قیمتی آذربایجان غربی است.

نیمی از ذخایر طلای کشور و معدن بزرگ طلای زر شوران تکاب و همچنین 31 نوع ماده معدنی و معادن سنگ های تزئینی از جمله ظرفیت های معدنی آذربایجان غربی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد