بورس

شاخص کل به مدد صنایع بزرگ ۷۸ واحد صعود کرد

شاخص کل به مدد صنایع بزرگ ۷۸ واحد صعود کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم، ملی مس، پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص کل بورس با رشدی 78 واحدی به کار خود پایان داد.

در داد و ستدهای امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 103 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 286 میلیارد ریال بود و در 65 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

این گزارش حاکی است در بازار امروز شاخص کل 407 واحد رشد کرد و به رقم 98 هزار و 629 رسید. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 251 و یک هزار و 73 واحد صعودی شدند.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم، ملی مس، پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. در مقابل نماد بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار داشتند.

همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شهد، پارس دارو، صنایع جوشکاب یزد، معادن منگنز ایران، ذغال سنگ نگین طبس، پتروشیمی خارک و صنایع کاغذ سازی کاوه بود.

در مقابل نمادهای داروسازی زهراوی، بین المللی توسعه ساختمان، پیاذر، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، لامپ پارس شهاب، ریخته گری تراکتورسازی ایران و بیمه ملت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در جریان معاملات روز دوشنبه اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام صنایع شیمیایی سینا، سهام پتروشیمی کرمانشاه، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین تقاضا را داشتند.

در مقابل سهام بانک کارآفرین، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه‌ها و طولانی‌ترین صف‌های خرید را داشتند.
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 181 میلیون حجمی به ارزش 340 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد