صنایع معدنی

مواد معدنی همچنان در مسیر صعودی

مواد معدنی همچنان در مسیر صعودی
پایگاه خبری معدن نیوز - روند قیمت های جهانی فلزات نشان می‌دهد که بازار مواد معدن همچنان در حال تجربه روند افزایشی هستند و این مسیر تا ابتدای امسال طی شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس قیمت‌های بدست آمده از محصولات معدنی در بازار جهانی، روند صعودی این محصولات از ابتدای امسال ادامه دارد؛ به گونه ای که محصولی مانند مس از شش ماه گذشته تا امروز تا 1000 دلار در هر تن افزایش قیمت داشته است.

این روند قیمتی بیانگر این است که مس در کنار رشد عمومی قیمتی که در شش ماه اخیر تا 1000 دلار داشته است، فقط در یک ماه اخیر حدود 360 دلار افزایش قیمت داشته و 6810 دلار در هر تن رسیده، این در حالی است که این فلز در اواسط این ماه در بالاترین قیمت خود تا مرز 7100 دلار در هر تن پیش رفت.

آلومینیوم نیز از جمله محصولاتی بود که در ماه‌های اخیر جهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد؛ به گونه ای که در عرض یک هفته تا 200 دلار افزایش قیمت داشت. این محصول ماه گذشته با وجود فراز و فرودهایی که تجربه کرد و بیشینه تغییر آن تا حدود 110 دلار بود و در بالا‌ترین حالت به 2190 تومان در هر تن رسید، اما امروز نسبت به ابتدای ماه فقط 15 دلار افزایش قیمت داشته است و به 2850 دلار در هر تن رسیده است.

در این میان روند قیمتی فلز روی در بازارهای جهانی آهسته و پیوسته، اما صعودی بوده است و از شش ماه گذشته تا امروز 620 دلار افزایش داشته قیمت داشته است و به 3220 دلار در هر تن رسیده است. اما در یک ماه اخیر روی جزو معدود محصولات معدنی بود که هر چند ناچیز اما روند قیمتش رو به کاهش رفت؛ یعنی با وجود تلورانس قیمتی در نهایت به 3225 دلار رسید که نسبت به ابتدای ماه حدود 10 دلار کمتر است.

فلز نیکل نیز در روند قیمتی خود با صعود قابل توجه مواجه بود و در شش ماه گذشته حدود 2800 دلار افزایش قیمت داشته و به 12 هزار و 100 دلار در هر تن رسیده است. این فلز در یک ماه اخیر روندی کاملا صعودی داشته و برای این فلز در یک ماه اخیر هم 2300 دلار افزایش قیمت مشاهده شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد