سنگ آهن و ذغال سنگ

چند طرح توسعه ای ذغال در حوزه طبس در حال انجام است

چند طرح توسعه ای ذغال در حوزه طبس در حال انجام است
پایگاه خبری معدن نیوز- هدف گذاری در حوزه ذغال سنگ تا پایان سال ۹۷ استخراج سالانه ۲.۵ میلیون تن زغال‌سنگ از منطقه طبس است که در همین راستا چند طرح توسعه ای در حال انجام و پیگیری است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، داود شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اعلام هدف‌گذاری برای استخراج سالانه 2.5 میلیون تن ذغال سنگ از معادن طبس تا پایان سال 97، گفت: 95 درصد از مواد معدنی خراسان جنوبی در استان فرآوری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تنها 5 درصد مواد معدنی استان خام فروشی می شود، گفت: 95 درصد مواد معدنی خراسان جنوبی حداقل یک مرحله در داخل استان فرآوری می‌شود و 5 درصد دیگر که مربوط به سنگ های تزئینی و مواد معدنی مانند کرومیت و بنتونیت است، خام فروشی می‌شود.

وی همچنین افزود: در شهرستان طبس 28 تونل استخراج زغال داریم که به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه فعالیت می‌کنند و هدف گذاری ما تا پایان سال 97 استخراج سالانه 2.5 میلیون تن زغال‌سنگ از این منطقه است که در همین راستا چند طرح توسعه ای در حال انجام و پیگیری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: برای تحقق هدف 2.5 میلیون تنی استخراج، حداقل سه کارخانه ذغالشویی با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان استارت خورده است که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد